Per primer cop els alumnes de la UAB ja poden consultar les seves qualificacions i realitzar enquestes per avaluar l’activitat docent en una sola aplicació. El passat curs acadèmic, quan l’alumne volia revisar les seves notes tenia una aplicació específica per fer-ho: UAB Qualificacions. Per una altra banda, hi havia l’aplicació UAB Enquestes on l’alumnat podia avaluar als docents. Tanmateix, aquestes dues aplicacions han quedat inhabilitades i s’han unificat en una sola anomenada UAB Academic Mobile.

Una de les causes per les quals s’ha impulsat aquesta nova app és la incompatibilitat de l’aplicació antiga Qualificacions UAB amb les últimes versions de l’iOS (iPhone i iPad); l’aplicació deixava de funcionar en aquests dispositius. Així doncs, el setembre de 2017, l’empresa Sigma AIE va unificar les dues aplicacions per tal de millorar el funcionament i l’eficiència del servei. UAB Academic Mobile ja està disponible per qualsevol tipus de dispositiu mòbil i no ocupa quasi espai; solament pesa 9 MB.

L’aplicació et permet consultar a través del teu dispositiu mòbil o tauleta, i de manera personalitzada, una sèrie de serveis de gran utilitat durant el curs acadèmic:

• Consulta de qualificacions

Funcions:

• Rebràs notificacions en el moment exacte de la seva publicació
  • Informació sobre els crèdits, la data i lloc de revisió

Novetat:

• Possibilitat d’aplicar filtres personalitzats

• Enquestes

Funcions:

• Respon ràpidament des del teu dispositiu a les enquestes de satisfacció de la universitat: gestió administrativa i docència
  • Les teves respostes es desen al núvol. Podràs continuar i acabar l’enquesta en qualsevol moment

A més, es preveu en futures versions de l’aplicació incorporar millores per tal que els alumnes puguin gestionar amb major comoditat el curs acadèmic: consultar el seu horari i rebre avisos com, per exemple, una notificació de què s’acaba el termini de pagament de la matrícula.

No obstant això, en properes actualitzacions, UAB Academic Mobile no estarà solament adreçada als alumnes, sinó que el PDI (el professorat) podrà tenir el seu propi horari amb les classes que li pertoquen. Per tant, els docents també podran utilitzar l’aplicació per administrar el curs acadèmic des del seu dispositiu mòbil. En definitiva, tot el material acadèmic que encara es programa en format paper, tard o d’hora passarà per l’inevitable procés de digitalització.

L’app ja es pot descarregar gratuïtament des de Google Play per a dispositius Android i a l’App Store per a dispositius iOS.