Article obsolet

Aquí teniu el més actualitzat!

Tant si ets nou com si portes un grapat d’anys a la universitat, necessitaràs saber quins són els serveis virtuals que t’ofereix la UAB.

Saps que… Ara pots portar el Campus Virtual a la butxaca?,  tens una subscripció gratuïta al programari Microsoft?,  disposes d’un catàleg digital dels llibres disponibles a les Biblioteques?,  pots fer tràmits administratius en línia?,  existeix un accés al WiFi des de qualsevol universitat? …

Tot i que ja vàrem parlar de tot el que necessites saber sobre els serveis TIC si ets estudiant, ara ho hem ampliat! Per realitzar tots els tràmits i gestions, només necessitaràs el teu NIU i contrasenya.

Campus Virtual (CV): És una plataforma basada en Moodle, que et permetrà estar al dia de tota la informació sobre les teves assignatures i descarregar-te els documents que hi pengi el professorat. Pots accedir-hi via navegador o amb la nova app Moodle Mobile que et permet connectar-te amb els teus dispositius. Aquesta aplicació et permet treballar sense connexió, descarregar els arxius al teu dispositiu perquè puguis consultar-los quan vulguis.

WiFi: La UAB disposa d’Eduroam, el  WiFi que et permet accedir a internet a tot el campus UAB i també en la gran majoria d’universitats europees. Per configurar-lo s’han de seguir uns passos senzills i s’hi accedeix mitjançant el teu NIU i contrasenya.

Correu electrònic: Com a estudiant disposes d’un compte amb l’adreça nom.cognom@e-campus.uab.cat.  És important consultar freqüentment aquest compte ja que és on es comunicaran informacions rellevants i d’interès general de la comunitat UAB. Te’l pots vincular al teu compte personal.

Canvi de contrasenyes: Et recomanem que t’apuntis bé totes les teves contrasenyes. Però no pateixis si alguna se t’oblida. La UAB disposa d’un servei de canvi i recuperació de contrasenyes fàcil, àgil i segur.

Secretaria Virtual: Tens a la teva disposició l’oficina virtual, que et permet fer tràmits i consultes en línia. Podreu consultar la vostra matrícula, beques, expedient acadèmic o fer l’automatrícula, entre d’altres. També trobareu un catàleg amb tots els procediments que es poden fer a la Seu Electrònica i el servei de Cita Prèvia per si tens qualsevol dubte.

e-Biblioteques:  Posen al vostre abast el servei de consulta de catàlegs de llibres disponibles i la biblioteca digital. També disposa del DDD (Dipòsit Digital de Documents), una eina que recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i administrativa de la universitat.

UAB Academic Mobile: L’app et permet consultar a través del teu dispositiu mòbil o tauleta les teves notes i fer les enquestes disponibles de les teves assignatures, només entrant amb el teu NIU i contrasenya. També té un servei de notificacions que t’avisarà quan hi hagi actualitzacions en les teves notes o enquestes. Disponible per Android i iOS.

Autoservei d’impressió: A tots els centres hi ha màquines on podràs imprimir des dels teus dispositius (ordinador, tauleta, telèfon mòbil). Aquest servei funciona amb la targeta de la UAB i va amb un saldo que pots recarregar a les pantalles que trobaràs al costat de les impressores, i et permet imprimir a qualsevol equip des del teu dispositiu.

Aules informatitzades: Al llarg del campus hi trobaràs un seguit d’aules amb ordinadors de lliure disposició on hi podràs anar a fer feina de forma autònoma. Aquests ordinadors tenen instal·lades les aplicacions que s’utilitzen a les classes. Dirigeix-te al punt d’informació de la teva facultat i consulta’n els horaris i la ubicació.

Programari Microsoft: Com a membre de la comunitat UAB, tens una subscripció gratuïta al programari Microsoft Office 365 ProPlus  , que inclou les últimes versions de Word, Excel, PowerPoint, OneNote Skype. Per instal·lar-ho és necessari fer-ho a través del compte de MSOffice vinculat a la UAB: nom.cognom@e-msoffice.uab.cat i NO el compte e-campus.uab.cat !

Segueix-nos a les xarxes socials per estar al dia de tota l’actualitat.