Moltes són les actuacions que tots i totes estem fent aquests dies per protegir-nos i pal·liar els efectes de la Covid-19 o Coronavirus, motiu pel qual volem visualitzar les iniciatives en l’àmbit TIC on participen membres i serveis de la Comunitat UAB per col·laborar amb el sistema sanitari, fomentar la cooperació i solidaritat entre la ciutadania o oferir formació TIC.

Plataforma de cooperació ciutadana

Els estudiants Humbert Blanco (Estudiant de Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles a la UAB), Marc Celeiro (Estudiants de Comunicació Interactiva a la UAB) i Pau Riba (Estudiant de 2n de Batxillerat) han desenvolupat la plataforma digital AJUDEM.CAT on els usuaris poden publicar serveis amb caire altruista i visualitzar-ne els disponibles, promovent i facilitant el voluntariat entre la ciutadania. Amb aquesta iniciativa, se’ls ha concedit el 1r premi del concurs #Hackovid impulsat pel Govern de la Generalitat, que tenia l’objectiu de promoure el talent de la comunitat TIC per desenvolupar eines digitals innovadores en temps rècord, en la identificació i solució dels reptes socials relacionats amb el confinament i postconfinament per la crisi de la Covid-19.

Fabricació material sanitari

La comunitat “maker” d’impressió 3D s’ha organitzat via telegram en grups locals i ha coordinat esforços per a la fabricació de material sanitari: filtres, pantalles, materials alternatius… juntament amb la col·laboració d’un clúster d’ empreses cedint material, fent la recollida i entrega; centres sanitaris fent l’esterilització de materials i  hospitals realitzant l’homologació dels mateixos, com el Parc Taulí.

I a la Universitat…

El servei UABOpenLabs  hi està col·laborant en la impressió 3D de viseres de protecció per als sanitaris, peces essencials per a respiradors o prototips de mascaretes. A la setmana, les 4 impressores d’OpenLabs i del Servei de Tractament de la Imatge no paren gràcies a un equip de voluntaris que hi van per torns, per fabricar 450 peces per a respiradors.

Personal de la Direcció de TIC, a nivell particular, en Josep M. Montraveta (SID de Ciències de l’Educació) i en Pedro Galan (SID de Lletres i Psicologia) estan fent viseres i altre material de protecció pels sanitaris també a través de la impressió 3D. Porten entregades més de 50 unitats.

Impressores 3D d’UABOpenLabs fabricant peces per a respiradors

Formació i Activitats TIC

El tècnic del SID de Sabadell, Daniel Requena, ha impulsat una iniciativa en l’àmbit de la programació. És una retransmissió en directe adreçat a nens i nenes d’entre 8 i 14 anys que els interessi endinsar-se en el món de la programació, aprenent a crear videojocs. La idea és que el dia de demà tinguin una base sòlida en el desenvolupament d’aplicacions. Els directes es fan a través de la plataforma Youtube i queden penjats, perquè es puguin consultar en futures ocasions.

Si us ha resultat útil o ha despertat el vostre interès aquest “post”, el podeu comentar i compartir!