La crisi sanitària de la COVID-19 ha accelerat la implantació de recursos ideats per millorar en el camp de la docència virtual. La Universitat Autònoma de Barcelona treballa per oferir noves eines a la comunitat universitària que garanteixin l’excel·lència acadèmica, també en l’entorn del model de docència híbrida que tindrem a partir de setembre.

Millores al Campus VirtualEnguany l’aula virtual inclou tot un seguit de novetats que poden fer més atractiva la docència no presencial. Els qüestionaris interactius, el registre de l’assistència integrat a la plataforma virtual i la nova opció de desmarcar preguntes a l’eina de qüestionari van en aquesta línia.

Accés a entorns virtuals amb Guacamole i Cloudpaging: El servei Guacamole permet connectar-se a l’ordinador d’una aula de manera remota. Si calgués, els i les alumnes que fossin a casa podrien accedir a un ordinador de l’aula. Accedirien a tot el programari i al control de l’equip. Està previst que totes les facultats gaudeixin d’aquest servei al setembre.

D’altra banda, Cloudpaging és un tauler d’aplicacions virtualitzades. L’alumnat tindrà accés des dels seus ordinadors personals als programes informàtics instal·lats als equips de la seva Facultat.  Aquest servei executarà els programes al vostre equip sense la necessitat d’instal·lar-los. De cara a l’inici de curs publicarem un article en què desgranarem com accedir i utilitzar aquests dos serveis.

Coursera, el portal de recursos per la docència en línia: És la plataforma de cursos formatius a la xarxa més potent actualment. Hi ha adscrites universitat d’arreu del món. Tota la comunitat universitària té accés gratuït als 46 produïts per la UAB, així com l’obtenció gratuïta del certificat.
Més d’un milió i mig de persones ja han fet un curs ofert per la UAB. S’ofereix formació de diferents nivells: cursos, especialitzacions, graus i postgraus. A més, fins el 30 de setembre, es pot obtenir gratuïtament el certificat de qualsevol formació de Coursera amb la oferta especial en motiu de la COVID-19, encara que no sigui un curs de la UAB.

Hi teniu accés amb el correu institucional de la UAB (e-campus.uab.cat en el cas de l’alumnat i ex-alumnes; i uab.cat en el cas de PDI i PAS).