La UAB segueix invertint en la renovació de l’equipament tecnològic, i a la DTIC s’ha treballat i s’han finalitzatels projectes d’infraestructures de comunicacions i els projectes de sistemes previstos pel 2020.

Projectes d’infraestructures de comunicacions

Renovació del nucli del CPD

La xarxa del Centre de Processament de Dades (CPD) la componen els commutadors (switches) que connecten els servidors corporatius. Amb la renovació, s’ha construït una base homogènia de commutadors de 10 GBps als servidors amb un nucli d’interconnexió a 40 GBps. També inclou l’actualització del tallafoc del CPD per un altre de més potent. Això permet que tot el maquinari corporatiu pugui connectar-se a la xarxa amb la velocitat màxima.

Actuacions relacionades amb la connectivitat al campus
  • Alta velocitat de xarxa als UAB Open Labs: els dos espais de cocreació del campus de Bellaterra s’han connectat mitjançant fibra òptica a la xarxa d’alta velocitat. Ara gaudeixen de la màxima capacitat de la xarxa.
  • Desplegament de wifi a les aules de docència: s’han instal·lat 251 nous punts d’accés wifi a les aules de docència, alguns dels quals han servit per ampliar el nombre d’espais de connexió wifi i d’altres per a renovar instal·lacions antiquades.
  • Internet de les Coses (IoT): ja està desplegat el sistema que permet que els dispositius que recullen informació i permeten fer-ne una gestió intel·ligent es puguin utilitzar a la xarxa de la Universitat. Per exemple, a la Facultat de Veterinària ja hi ha sensors que detecten que la temperatura de les incubadores sigui la correcta; i al SAF s’està treballant per col·locar sensors de presència que detectin l’aforament dels vestuaris.
  • Renovació del servei de telefonia IP i la bústia de veu: el nou equipament permet, entre altres funcionalitats, redirigir les trucades cap al correu electrònic.

Paral·lelament, també se segueix treballant en altres projectes, com la renovació del tallafoc perimetral, l’actualització de l’electrònica d’accés a la xarxa i la renovació de la xarxa de comunicacions entre els edificis del Campus.

Projectes de Sistemes

Renovació dels servidors de bases de dades

S’ha fet una renovació tecnològica d’una infraestructura que tenia onze anys i s’han traspassat pràcticament totes les dades. Queda pendent pels pròxims mesos les dades pels indicadors de qualitat del magatzem de dades (datawarehouse) i les de gestió econòmica del SAP. La renovació s’ha fet adquirint un equipament cinc vegades menys costós que el que hi havia instal·lat fins ara, però que manté la disponibilitat i incrementa tant el rendiment com els recursos. Tota la instal·lació (tret de la física) s’ha fet mitjançant teletreball, i només s’ha hagut d’interrompre alguns serveis en moments molt puntuals en dos caps de setmana.

Renovació del sistema d’emmagatzemament

Aquest projecte es va engegar el 2019, després d’un incident que va deixar inoperatiu el CPD i va inutilitzar la disponibilitat d’un gran nombre de dades, les quals es van poder recuperar. Amb la renovació, s’ha ampliat significativament la capacitat i rendiment d’emmagatzemament flash. Les dades d’aquest sistema instal·lat al CPD, juntament amb les seves respectives còpies de seguretat, es duplicaran en l’emmagatzemament remot que s’està habilitant al Rectorat.

SUBSCRIU-TE AL BLOG PER NO PERDRE’T RES: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS A TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !