Article obsolet

Aquí teniu el més actualitzat!

Here you can find the English version of the article

De ben segur que més d’una vegada heu sentit a parlar sobre la xarxa WiFi Eduroam. Tant si ja l’utilitzeu com si no, en aquest article trobaràs motius més que de sobra per sumar-te a Eduroam!

La xarxa Eduroam és l’opció que recomanem perquè et connectis a Internet sense fil (WiFi) a tota l’Autònoma. Està disponible tant per a ordinadors com per a dispositius mòbils. T’aportarà tot un seguit d’avantatges respecte a l’altra xarxa WiFi del campus, la xarxa “UAB”. Us els expliquem:

Per configurar la connexió a Eduroam us aconsellem que utilitzeu les eines de configuració automàtica. Només caldrà fer-la una vegada i serveix per a totes les institucions adherides a aquest servei. És a dir, un cop l’has configurada des del campus de la UAB, podràs visitar altres universitats i continuarà funcionant la WiFi, sense haver de tornar a fer el procés.

En accedir (des del campus) al Client d’autoconfiguració d’Eduroam se us mostrarà l’instal·lador de perfil indicat pel dispositiu que sigui que estigueu utilitzant. Cliqueu el botó per descarregar i instal·lar el perfil de configuració. A partir d’aquí, tan sols haureu de seguir les instruccions per dur a terme la correcta instal·lació del perfil.

Hem preparat uns vídeos de mostra per a cadascun dels sistemes operatius més utilitzats en ordinadors i dispositius mòbils:

(Els vídeos no es reprodueixen amb el navegador Safari. Haureu d’utilitzar Google Chrome o Mozilla Firefox)

Per a la correcta configuració, és molt important introduir niu@uab.cat en el camp de nom d’usuari i la vostra paraula de pas associada a l’usuari.

La DTIC recomana l’ús de la xarxa WiFi Eduroam per a tota la comunitat universitària pels seus alts estàndards de seguretat i connectivitat. Els usuaris convidats que no tinguin NIU, poden fer servir la xarxa WiFi oberta “UAB”.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!