En aquesta nova entrega de novetats destaquem que canvia el lloc on es guarden les classes gravades i la possibilitat de bloquejar noves entrades a una sessió

Aviat les gravacions, al OneDrive

Fins ara, quan es gravava una classe o una sessió de Teams, al poc de finalitzar la trucada apareixia disponible la descàrrega de l’arxiu de vídeo al mateix xat on s’havia dut a terme. A partir del 16 d’agost això canvia, i les gravacions es desaran de manera automàtica al SharePoint, en el cas de les reunions de canals, i al OneDrive personal del docent, en el cas de les classes. L’organitzador/a de la reunió haurà de compartir l’enllaç de l’arxiu de vídeo i fer-lo arribar a qui desitgi en un termini màxim de vint-i-un dies. Després, s’eliminarà la gravació. 

Bloquejar l’entrada de més persones 

Una altra novetat és la de bloquejar que puguin entrar participants en una sessió quan l’organitzador ho desitgi. Per exemple, si s’ha programat una classe a les 15h, el professorat pot anar deixant que entri l’alumnat fins a l’hora que cregui adient. Un cop hagi decidit que no vol deixar entrar ningú més, pot bloquejar que s’uneixin més participants. 

Administrar qui pot activar la càmera i el micròfon 

La possibilitat que l’organitzador/a forcés el silenci als assistents ja existia anteriorment, i ara també es pot fer amb les càmeres. Aquestes opcions són útils quan s’ha de celebrar un acte amb molta assistència. De totes maneres, la restricció és reversible i es pot deshabilitar en qualsevol moment de la sessió. Així doncs, si s’obre un torn de preguntes o una ronda de participació, tan sols s’ha de tornar a donar el permís. Aquests es poden gestionar per a tothom o de manera individualitzada. Tanmateix pot ser d’utilitat per evitar actituds no tolerables pel normal desenvolupament de les classes en línia. 

Més emojis i més assistents 

Si us agrada acabar cada missatge que envieu amb una emoticona, esteu de sort! Fins ara les opcions eren força limitades, ja que Teams tan sols incorporava 85 icones. Ara ja en són més de 800. 

Per acabar, també s’ha incrementat el nombre màxim d’assistents a una reunió. Passa dels tres-cents al miler de participants.

Més Teams

Si vols descobrir més coses sobre les funcions de Teams, et deixem una llista amb les novetats que s’han anat introduint els darrers mesos:

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !