Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Comunitat, Notícies

Obert el Pla renovi 2021 per a la compra d’ordinadors

La Universitat ha obert una convocatòria als col·lectius de PDI i PAS per fomentar la renovació i estandardització del parc d’ordinadors a través de subvencions en l’adquisició d’equips recomanats. Els ordinadors s’utilitzaran per tasques de docència, recerca i gestió.

L’objectiu d’aquesta convocatòria, que es va obrir l’1 de juny i que es tancarà el 28 de juliol, és aconseguir tenir el parc d’ordinadors dels col·lectius de Personal Docent i Investigador i Personal d’Administració i Serveis actualitzat i estandarditzat. És per això que s’ha establert que la subvenció per la compra de cada equip sigui de 500€ per l’adquisició d’un ordinador portàtil d’entre els tres que recomana la UAB. A canvi, s’ha de lliurar un equip antic adquirit i inventariat entre el 2008 i el 2015 per donar-lo de baixa.

Els equips recomanats que s’inclouen en el Pla renovi 2021 són tres ordinadors portàtils, però que alhora són molt diferents entre si. Els ordinadors adquirits s’utilitzaran per tasques de docència, recerca i gestió.

• Ordinador portàtil de 14” (HP ProBook 640 + base de connexions HP USB-C)
  • Ordinador portàtil lleuger (HP EliteBook 830 + base de connexions HP USB-C)
  • Ordinador portàtil convertible amb pantalla tàctil (HP EliteBook X360 830 + base de connexions HP USB-C

Enguany el pressupost de la convocatòria és de 500.000€ i, per tant, està limitada a 1.000 unitats subvencionades. L’ajut s’atorgarà en l’ordre en què arribin les sol·licituds. Si es detecta una demanda molt alta i molts usuaris es queden sense subvenció, es treballarà per accelerar la tramitació de la següent convocatòria de cara l’any 2022.

És important destacar que amb aquest Pla renovi 2021 es pretén reduir el nombre d’ordinadors de sobretaula. Els equips portàtils ja inclouen càmeres web i micròfon, amb la qual cosa, també estan pensats pel teletreball i les videotrucades. Tots tres equips s’acompanyen d’una base d’extensió que us permetrà connectar dispositius auxiliars com monitors, teclats, ratolins, cable de connexió a la xarxa…

Quan feu la petició al formulari es comprovarà automàticament si l’equip del qual introduïu les dades pot optar a la subvenció. Si es determina que el número d’inventari no correspon a un equip informàtic comprat en el període admès o que l’equip no ha estat connectat a la xarxa en el termini demanat podeu justificar-ho i demanar que s’admeti l’equip. Una justificació habitual és que l’ordinador no s’ha connectat a la xarxa de la Universitat perquè la persona que el fa servir treballa des de casa.

Veureu que la petició té dues parts: a la primera es comprova que l’ordinador que es vol substituir és acceptable; i a la segona us demana les dades de la comanda del nou equip. No cal que les feu seguides. Podeu completar a la segona part quan vulgueu (abans del 28 de juliol) amb l’enllaç que rebreu per correu electrònic quan completeu la primera part.

Com en qualsevol comanda d’equips recomanats podeu demanar opcionalment la instal·lació completa, que inclou el traspàs de dades des de l’equip antic a l’equip nou (a més de la instal·lació bàsica que correspon a la posada en marxa, connexió a la xarxa i al domini, i configuració del correu).

El proveïdor extraurà el disc dur dels equips retirats dins el Pla renovi 2021 i us el lliurarà. D’aquesta manera, es garanteix que pugueu accedir a alguna informació que hàgiu oblidat traspassar i també que les dades sensibles que potser teniu no es queden a l’ordinador antic.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !
  1. 1135565

Buenos días, si no quisiéramos comprar un portátil, si no una torre de sobremesa, qué equipo es el recomendado por la UAB al que le prestareis servicio, llegados el caso, además de instalar la imagen con el programario UAB?
    agradecería una respuesta, ya que queremos comprar un ordenador para el laboratorio, y debido a los problemas de seguridad que hemos tenido en este departamento, mi jefe no quiere portátiles, ya nos robaron dos.
    muchas gracias,

Alejandra

• Administrador CanalTIC

Buenos días Alejandra,

Gracias por tu interés en nuestras publicaciones, espero que las encuentres útiles.

Respecto a tu consulta la hemos derivado al CAS (Centre d’Assistència i Suport) y ellos te darán la respuesta.

2. Joan Amenós Álamo

És vigent aquest any el programa de renovació?

Respon