A l’inici d’aquest curs 2021/22, l’alumnat de la Universitat s’ha trobat amb un nou entorn de correu i eines de col·laboració, basat en els serveis de Microsoft, que substituirà gradualment a l’anterior de Google.

La motivació d’aquest canvi, que a primer cop d’ull els i les estudiants visualitzen amb una nova adreça del correu @autonoma.cat, s’ha fet sobretot per a simplificar i millorar les comunicacions en línia entre professorat i alumnat.

Per estar al dia dels canvis i novetats que es van produint es pot consultar la fitxa del servei Correu i eines de col·laboració”

Ara, amb la homogeneïtzació de les plataformes d’estudiants i professorat, l’alumnat trobarà alguns avantatges d’aquest nou entorn com per exemple:

• Convocatòries i assistència a reunions i classes en línia amb MS-Teams més àgils i simples
  • Possibilitat de compartir vídeos amb MS-Stream i realització de formularis de preguntes amb MS_Forms
  • No haver de mantenir comptes diferents de Google (correu) i Microsoft (interacció amb el professorat i obtenir les llicències d’Office)

El projecte per fer efectiu el canvi, amb gran impacte en tota la infraestructura i serveis informàtics, és molt complicat per raons tècniques i organitzatives i calia sincronitzar-lo amb l’inici d’un curs acadèmic. La seva execució s’allargarà durant el present curs.

La primera fase ha implicat la creació de més de 40.000 comptes d’usuari corresponents a l’alumnat actiu (amb matrícula vigent per al curs 2021-22). En fases posteriors caldrà desactivar i donar de baixa els serveis de Google, així com redefinir el cicle de vida dels comptes d’usuari de l’alumnat un cop acaben la seva relació amb la UAB.

Els comptes de correu amb Google (adreces de correu @e-campus.uab.cat) seguiran actius al llarg de l’any 2021, però no rebran notificacions de serveis com Campus Virtual.

Recordeu: En les properes setmanes publicarem instruccions per poder extreure la informació dels antics comptes @e-campus.uab.cat i suggeriments de com transferir les dades a un compte personal de Google o al nou entorn de Microsoft.

Però no us amoïneu: anirem informant-vos amb antelació abans d’eliminar els comptes, que tindrà lloc entrat el 2022!