Amb la voluntat de millorar la seguretat de la infraestructura informàtica de la Universitat, s’ha endegat una nova manera més automatitzada per tenir tots els equips del PDI i el PAS de la UAB actualitzats

El parc informàtic de la Universitat Autònoma de Barcelona compta amb més de 8.000 equips, la qual cosa fa que s’hagin de dedicar molts recursos per mantenir les actualitzacions de seguretat i programari en tots ells i, alhora, garantir el seu màxim rendiment. Per aquest motiu, es posa en marxa el servei d’ ’equips gestionats’, que automatitza aquesta tasca i suposa una optimització dels serveis que presta la Direcció de TIC per mantenir els ordinadors en bon funcionament

Què són els equips gestionats?

Els equips gestionats són els ordinadors personals dels col·lectius del PAS i PDI que, tan bon punt hagin fet la reinstal·lació obligatòria post-ciberatac, gaudiran d’un conjunt d’eines  i serveis corporatius que ajudaran a fer que tingui un bon funcionament durant tot el seu cicle de vida.

Per què s’ha fet aquest pas?

La Universitat té la necessitat de garantir la seguretat de la infraestructura informàtica al més alt nivell. Per aquest motiu s’estableix el sistema d’equips gestionats, que reduirà sobre manera el perill d’un nou ciberatac i que, a més, mantindrà el parc informàtic de la institució al dia amb més eficàcia i eficiència. També reduirà les molèsties al personal que els utilitza, ja que no hauran de preocupar-se per les constants actualitzacions que van apareixent al programari que hi ha instal·lat a l’equip. Gràcies a la gestió dels equips, les actualitzacions s’executaran de manera remota i monitorada sense que l’usuari s’hagi de preocupar.  També serà útil per reduir el nombre d’incidències i, en tot cas, per solucionar-les a distància.

Quan passarà el meu ordinador a ser un ‘equip gestionat’?

La implantació d’aquest sistema s’està fent gradualment perquè cal reinstal·lar l’ordinador manualment. Així doncs, cal que reserveu cita amb el SID del vostre centre per tal que puguin fer l’operació al vostre equip. Podeu accedir al sistema de reserva per a cada centre a través dels següents enllaços:

Paral·lelament, no oblideu desar tot allò que vulgueu conservar i que està guardat a l’equip abans de fer la reinstal·lació.

Si parlem de documents de treball (.doc, .ppt, .exc…), us recomanem seguir les indicacions genèriques recollides en el document ‘Recomanacions de còpia de dades als serveis de núvol de MS Office 365’. També podeu conservar la vostra llibreta de contactes desats a l’Outlook (versió d’escriptori) i les preferències dels navegadors. Consulteu com fer-ho a la infografia de ‘Còpia de dades‘.

Cal tenir present que tots aquells equips recomanats  lliurats al PDI i al PAS després del ciberatac de l’any passat ja són equips gestionats i, per tant, no cal que es demani cita per fer la reinstal·lació.

Podré instal·lar el programari que vulgui?

Podràs instal·lar tot el programari que necessitis per desenvolupar la teva feina a la Universitat. A més, a través del ‘portal d’empresa’ tens disponible un bon grapat de programes amb suport de la DTIC que pots instal·lar amb un sol clic. De tota manera, s’ha de limitar l’ús de programes que posin en perill la seguretat dels sistemes informàtics o que serveixin per evitar mesures de seguretat.

Us recomanem que consulteu el manual d’ús dels ordinadors del personal permanent de la UAB i les preguntes freqüents de la DTIC.