Els serveis de computació al núvol s’estan utilitzant per a l’anàlisi i visualització de dades, estudis de mercat o de comportament de poblacions, entre altres, i són de molta utilitat per a respondre de forma dinàmica a diferents situacions.

Els membres de l’Autònoma tenen accés als següents dos programes formatius de l’AWS (Amazon Web Services) sobre computació núvol (cloud computing), però cal tenir en compte que en el mercat n’hi ha d’altres (p. ex. Azure, Google, Siemens, RedHat -codi obert-), que si s’escau seran tractats en futurs articles:

• AWS Educate és un sistema d’autoservei de formació, al qual pot accedir qualsevol persona que vulgui realitzar cursos de diferents àmbits. L’alumnat que hi vulgui accedir només necessita registrar-se i identificar-se amb el correu UAB i anar seguint les indicacions de la plataforma. Amazon Web Service Educate
  • AWS Academy és un programa de formació en col·laboració amb universitats que no està obert directament a estudiants. La participació en aquests cursos depèn del professorat, el qual en farà ús quan ho consideri convenient. El professorat que ho vulgui utilitzar haurà de crear els seus cursos i posteriorment donar accés a estudiants perquè puguin realitzar-los a l’Amazon Web Service Academy. Per a fer docència, cal contactar prèviament amb en Toni Espinosa (AntonioMiguel.Espinosa@uab.cat), professor de l’Escola d’Enginyeria, i amb direccio.tic@uab.cat.

Des de fa uns quants anys a l’Escola d’Enginyeria ja s’estan utilitzant en diferents assignatures de graus i màsters per realitzar pràctiques. Aquests proporcionen a l’alumnat coneixements i eines que els han de permetre respondre a situacions de forma dinàmica segons un flux continuat de dades.

Pel professor de l’Escola d’Enginyeria en Toni Espinosa, aquesta formació aporta unes competències al currículum dels graduats que les empreses ja comencen a demanar a les persones que vulguin treballar-hi i creu que esdevindrà “el nou Office”.

Aquests programes ajuden a preparar-se per obtenir les Certificacions AWS disponibles i agrupades en paquets pensats per a diferents nivells d’experiència en l’entorn i poder fer l’examen a un cost reduït.

AWS Certified Cloud Practitioner badgeAWS Certified Solutions Architect - Professional badgeAWS Certified Developer - Associate badgeAWS Certified Data Analytics - Specialty badge

SUBSCRIVIU-VOS AL BLOG CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUIU-NOS A TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!