Escolta l’article:

El correu institucional de la Universitat, basat en la plataforma de Microsoft Outlook, disposa de diverses funcionalitats més enllà d’enviar i rebre correus electrònics. En aquest article, us explicarem les funcionalitats aplicades a la versió en línia (https://correu.uab.cat), que us animem a fer servir.

Abans de començar, cal recordar que les funcionalitats que us descriurem estan presents en totes les versions d’Outlook, però que la interfície de navegació per trobar-les varia en funció de la versió.

En primer lloc, podeu reportar correus fraudulents. Per fer-ho, heu de seguir els passos corresponents que trobareu a les preguntes freqüents.

Pantalla amb la icona per reportar correus fraudulents

En segon lloc, podeu recuperar un missatge després d’enviar-lo per substituir-lo en cas que us hàgiu oblidat d’afegir-hi alguna cosa. Cal destacar, però, que aquesta recuperació només funciona amb missatges enviats a altres comptes d’Outlook des de comptes d’Outlook sempre que el receptor no hagi obert el missatge. És important que quan seleccioneu el missatge, hi feu doble clic perquè se us obri en una nova finestra. En funció del format d’Outlook que feu servir, la manera d’accedir a aquesta funció varia, per la qual cosa heu de consultar la guia de Microsoft.

Pantalla de recuperació de missatges

En tercer lloc, disposeu d’un auxiliar de planificació, que us facilitarà l’organització de reunions i la planificació de tasques, indicant-vos si l’hora establerta és adequada per a totes les persones afegides a l’esdeveniment o alguna de les persones té altres assumptes estipulats en aquell horari. Aquest assistent també us deixarà veure la vostra disponibilitat un cop hàgiu creat els esdeveniments pertinents al calendari i hàgiu de buscar moments per quadrar altres tasques al calendari.

Pantalla amb l’auxiliar de planificació

I finalment, en cas què hàgiu eliminat accidentalment un correu, no us preocupeu. Outlook disposa d’una carpeta d’elements eliminats on trobareu els missatges que hàgiu eliminat. Des d’allà podreu recuperar o eliminar definitivament els correus, tot i que si els esborreu definitivament encara teniu una darrera opció per recuperar-los.

Pantalla de recuperació de correus esborrats

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!