Escolta l’article:

Les bateries dels ordinadors portàtils que la Universitat proporciona al PTGAS i al PDI, com les de tots els dispositius, es deterioren amb el temps i perden part de la capacitat. En aquest article, us ensenyarem com millorar-ne el rendiment perquè us durin més temps.

Per reduir el deteriorament de les bateries i allargar-ne la vida , es recomana primordialment evitar que aquestes es descarreguin massa (per sota del 20%), ja que quan això succeeix de manera reiterada, produeix un desgast que n’escurça la vida. D’altra banda, en els dispositius portàtils HP es recomana utilitzar el mode transport quan l’equip s’hagi d’emmagatzemar durant un llarg període de temps. Aquest mode permet que la bateria es mantingui durant més temps que amb l’equip apagat. Cal dir, però, que no tots els portàtils disposen d’aquest mode. Podeu trobar informació més detallada sobre com activar el mode transport a les preguntes més freqüents.

Heu de tenir en compte que hi ha diversos factors que poden contribuir al rendiment de la bateria, com ara la temperatura de l’ordinador o la quantitat de descàrregues. S’ha de tenir precaució de no deixar el dispositiu en entorns amb altes temperatures, com ara dins del cotxe, durant períodes llargs, ja que això també acceleraria la pèrdua de capacitat de càrrega, encara que el dispositiu estigui apagat.

Per tal de conservar la bateria (per exemple, quan no puguem carregar l’ordinador en tot el dia), hi ha diverses accions que poden resultar útils per què la bateria duri més temps mentre fem servir l’ordinador: reduir la quantitat d’aplicacions obertes simultàniament (cada aplicació consumeix energia tot i que en tinguem minimitzada la finestra), reduir la brillantor de la pantalla al màxim possible, desconnectar la connexió de Bluetooth o wifi, o desconnectar els perifèrics o dispositius externs quan no s’utilitzin.

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!