Des de Canal TIC hem fet un recull de novetats que creiem que us poden ser útils quan feu servir aquesta plataforma.

Buscar arxius compartits més ràpidament als xats

Microsoft Teams ha incorporat una novetat que facilita la localització d’arxius i enllaços compartits als xats. A partir d’ara, es poden trobar més ràpidament des de l’opció Compartida, gràcies a una nova barra de cerca integrada. Aquesta eina permet localitzar documents introduint-hi paraules clau relacionades, el nom del remitent o fins i tot la data en què es va compartir el contingut.

  • A més, en passar el cursor per sobre d’un arxiu, es pot seleccionar l’opció Ves al xat, que porta directament al missatge original en què es va compartir l’arxiu o l’enllaç.

Retransmissió en diferit de les conferències a Teams

Amb la retransmissió en diferit, els participants poden fer pausa, retrocedir o avançar durant la conferència en directe sense necessitat d’esperar que s’acabi. Aquesta millora és especialment útil per a les persones que s’hi incorporen amb retard o que volen repassar una part concreta de la presentació en qualsevol moment.

  • A baix a l’esquerra trobareu les icones per aturar la conferència, retrocedir o avançar 10 segons, o bé per veure-la en directe.

La nova funcionalitat fa les conferències més accessibles i adaptables al ritme de cada persona usuària, afavorint una participació més activa i personalitzada.

Veu unificada per moderar preguntes i respostes a Teams

Microsoft Teams ha actualizat la funcionalitat de preguntes i respostes P i R, per oferir una moderació més fluïda i coherent. Ara, quan diversos moderadors gestionen una sessió de preguntes i respostes, poden actuar amb una veu unificada. Això vol dir que totes les respostes oficials apareixeran com si les hagués fet l’organització de l’esdeveniment, independentment de quin moderador les hagi escrit. 

Per fer-ho, heu de seguir els passos següents:

  • Uniu-vos a una reunió que hàgiu organitzat a Teams, seleccioneu MésIcono de "más opciones" de Microsoft Teams i premeu Configuració i després Opcions de la reunió.
  • Premeu Participació i activeu l’apartat P i R (preguntes i respostes).
  • Finalment, trobareu l’opció P i R en els controls de la reunió i ja la podreu utilitzar.

També us poden interessar les novetats següents:

  • Reprendre-ho on ho havíeu deixat a OneDrive. Torneu directament a la carpeta que heu vist per última vegada a OneDrive després de navegar per diferents aplicacions a Teams.
  • Personalitzar la vostra activitat. Filtreu les notificacions de l’opció Activitat segons el que us interessi més: mencions, reaccions, respostes o només avisos importants.
  • Més espai per inserir arxius al xat. Arrossegueu i deixeu anar fitxers més fàcilment a qualsevol punt del xat.
  • Més assistents a les conferències. Arribeu fins a 50.000 assistents en una sola conferència, i supereu amb escreix el límit anterior de 20.000.

Podeu consultar més informació sobre totes les novetats de Teams al web de Microsoft.

Subscriviu-vos al blog canaltic.uab.cat per rebre totes les actualitzacions, seguiu-nos a Bluesky, @tic-uab.bsky.social, a Instagram, @tic_uab, i escolteu el pòdcast CanalTIC a Spotify!