La Universitat Autònoma de Barcelona ha arribat a la xifra de 600.000 inscripcions d’estudiants en la seva plataforma de cursos online gratuïts (MOOC) basada en el seu acord amb Coursera.

En línia amb l’aposta per potenciar la formació contínua, els MOOC (Massive Open Online Courses, o cursos en línia oberts i massius) són una prioritat pel nou equip de govern de la UAB. La voluntat és refermar el compromís amb la innovació i els nous models educatius, i fer-ho palès impulsant l’oferta de MOOC des de l’Escola de Postgrau, amb la implicació personal de la seva directora, la Dra. María José Feijóo Rey.

La iniciativa, que es porta a terme entre l’Escola de Postgrau, el Vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat i l’Àrea de Planificació de Sistemes d’Informació (APSI) de la Direcció de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, es va iniciar el març de l’any 2013 amb la signatura d’un acord de col·laboració amb Coursera.

Actualment, tres anys i mig després, la UAB ofereix un total de 20 cursos diferents, amb la participació de 44 professors,  en temes tant diferents com el disseny de videojocs, el reconeixement d’imatges i detecció d’objectes, els sistemes digitals, el patrocini esportiu, les matemàtiques, la llengua espanyola i anglesa, l’egiptologia , els estudis de gènere i culturals, els medis de comunicació, l’anàlisi de polítiques públiques  o els auxilis psicològics.

En celebració de la fita, hem creat una infografia que representa el creixement de la comunitat d’estudis online basats en MOOC de la UAB.

infografic_revisio_nov-1

La xifra de 600.000 inscripcions suposa ser el líder tant a nivell català com estatal en aquest tipus de programes de formació en obert. Alhora, la xarxa creada té un gran potencial en les estratègies d’internacionalització de la universitat i suposa un important valor en la difusió de la imatge de marca i coneixement de la UAB arreu del món, permetent desenvolupar accions de promoció i atracció de talent.

La iniciativa ha permès que 211.694 estudiants diferents hagin mantingut 326.433 inscripcions als cursos actives i hagin portat a terme experiències d’aprenentatge rellevants – accedir a materials en obert, reforçar un tema del seu interès, explorar en la cerca de nous coneixements i interessos o practicar i compartir amb altres estudiants les seves experiències. Si bé els cursos es poden seguir d’una manera totalment gratuïta, els estudiants que voluntàriament han optat per certificar l’assoliment dels objectius complets en un curs han sigut 45.266. Gràcies al programa d’ajuda econòmica de Coursera, un 30% d’aquests estudiants, 13.500 persones, han tingut una exempció de la quota que els ha permès accedir a tots els continguts del curs i completar tot el treball requerit per obtenir-ne un certificat.

Volem felicitar a tots els que se’ns han unit en aquesta iniciativa i agrair l’esforç de tots els implicats en el projecte: els membres dels diferents equips de govern, professors, tècnics, administratius, i especialment els estudiants que han fet que això fos possible.