Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Docència, Notícies

Cap a un nou Campus Virtual basat en Moodle

Durant el curs acadèmic 2015-2016 es va produir un procés de convivència entre el Campus Virtual clàssic i les aules Moodle, que s’ha prorrogat durant el curs actual 2016-2017.

L’actual entorn de Campus Virtual (http://cv.uab.cat) integra dues parts clarament diferenciades:

• el “Campus Clàssic”: desenvolupament propi fet a la OAID
  • les Aules Moodle : eina de programari lliure i ús estès al món universitari

El nucli de l’entorn de Campus Clàssic data de l’any 2002, i seguint les noves tendències de mercat, ja l’any 2006 es van posar a funcionar les aules Moodle com entorn de Campus, tot i no ser obligat pel professorat fer-les servir. En paral·lel, i coherentment amb aquesta adopció de programari lliure, no es continua el desenvolupament propi.

L’octubre de 2015 el Comissionat per a la Societat de la Informació de l’Equip de Govern 2012-2016 ja informa de la necessitat del canvi a tot el professorat. El nou Equip de Govern comparteix la necessitat d’unificar el nucli de Campus fent servir un programari lliure com Moodle, que constitueixi el nucli del que anomenem “ecosistema d’eLearning” on hi ha també altres peces com programari específic per a la gestió de TFE o programari antiplagi.

Les raons que impulsen aquest canvi – de fet unificació – són:

• disposem d’un entorn Moodle més potent i funcional
  • l’obsolescència tecnológica de l’actual desenvolupament propi
  • l’entorn Moodle té suport natiu a dispositius mòbils: app i versió adaptada
  • hi ha una adopció generalitzada de Moodle com a ‘estàndard de facto’ en l’àmbit dels entorns virtuals d’aprenentatge, tant pre-universitaris com universitaris, i en particular en l’àmbit europeu
  • el codi font de Moodle es manté en base a la comunitat de manera oberta i col·laborativa i es distribueix com a programari lliure i, per tant, pot ser utilitzat sense pagar llicències
  • el coneixement del nou entorn per part de bona part del professorat ha de facilitar una transició més simple

Actualment, doncs, estem en una nova etapa que té per objectiu completar la migració cap a les aules Moodle en substitució de l’entorn de Campus Clàssic. Aquest procés finalitzarà quan totes les assignatures del nou curs 2017-2018 estiguin a les aules Moodle.

Tot i que aquest nou entorn és força intuïtiu hem dissenyat un Pla de Migració que permetrà al professorat una adaptació fàcil i còmode a Moodle. Aquest pla consta de diferents accions:

• Sessions informatives en els Centres sobre les oportunitats pedagògiques i tècniques del canvi i sobre les accions que es duran a terme.
  • Formació virtual del professorat (amb certificat de reconeixement d’aquesta formació).
  • Suport al professorat en la migració a Moodle.
  • Altres accions formatives per a usuaris de Moodle.

Tot el professorat està convidat a les sessions informatives i a continuació trobareu el calendari d’aquestes sessions informatives als Centres de la UAB. D’aquesta manera, si algun professor/a no hi pot assistir sempre pot anar a la d’un altre Centre proper.

CENTRES DATA HORA LLOC
Escola d’Enginyeria, Campus Bellaterra 19/1 12.00-13.30 Sala de Graus de l’Escola d’Enginyeria
Facultat de Biociències i Facultat de Ciències 23/1 12.00-13.30 Sala d’actes de la Facultat de Ciències i Biociències
Facultat de Ciències de la Comunicació 27/1 12.00-13.30 Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació
Facultat de Ciències de l’Educació 31/1 12.00-13.30 Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació
Facultat de Veterinària 3/2 12.00-13.30 Aula 3 de la Facultat de Veterinària
Facultat de Filosofia i Lletres i Facultat de Psicologia 6/2 12.00-13.30 Auditori de Lletres
Facultat de Dret i Facultat d’Economia i Empresa 10/2 12.00-13.30 Aula Magna de la Facultat de Dret
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia 13/2 12.00-13.30 Aula 12 Facultat Ciències Polítiques i Sociologia
Facultat de Medicina : Campus Bellaterra 17/2 12.00-13.30 Sala de Graus de la Facultat de Medicina
Facultat de Traducció i d’Interpretació 20/2 12.00-13.30 Sala de Juntes Jordi Arbonès de la Facultat de Traducció i d’Interpretació
Campus de Sabadell 27/2 12.00-13.30 Aula 25 del Campus de Sabadell

Comptem amb el vostre suport i col·laboració per a atraure el màxim nombre de professors a les sessions, especialment interessants per als que no estan familiaritzats en l’entorn de les aules Moodle.

Us hi esperem. No cal inscripció prèvia !

1. Carles Górriz López

Em podrieu ajudar a crear una aula moodle de prova? No trobar informació al respecte. Gràcies

Respon