Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Docència, Serveis

La UAB digitalitza la signatura dels fulls de docència a l’aula

La Direcció de TIC ha desenvolupat una eina per substituir els fulls de signatures que fins ara el professorat havia de signar abans de realitzar cada classe.

El sistema que s’utilitza actualment és el de repartir un full de paper amb la docència prevista a cada aula perquè el professor/a responsable d’aquella classe signi abans de fer la sessió. Aquesta manera d’operar és complexa ja que aquests fulls s’han d’imprimir i repartir des de l’SLIPI i recollir-los després. Posteriorment, el personal de Gestió Acadèmica ha de repassar les signatures, comprovar que tot estigui correcte i generar un llistat que resumeix les dades recollides. Això comporta involucrar-hi molts recursos, tant de persones com de diners, pels costos del paper i les impressions. Per això es va decidir digitalitzar el procés.

El nou sistema és ben senzill. Els professors/es han d’engegar l’ordinador de l’aula, i posteriorment buscar la icona. Només hauran de clicar-hi i se’ls hi desplegarà una pàgina on s’hauran d’identificar amb el NIU i la contrasenya.

Icona del nou aplicatiu de full de signatures

Amb l’implantació de l’eina desapareix el paper però sobretot s’elimina la segona tasca del procés, que fins ara era lligar les dades per comprovar que la signatura està en concordança amb la planificació prevista. L’eina també és útil perquè permet veure l’ocupació real de les aules en tasques docents i així es podrà optimitzar la gestió de la seva disponibilitat.

Les proves pilot es van fer el passat mes de desembre al Campus de Sabadell i van resultar satisfactòries.

De moment l’aplicatiu Full Signatures s’implementarà a la Facultat de Dret, a la Facultat d’Economia i Empresa i a la Facultat de Polítiques i Sociologia, coincidint amb l’inici del segon període d’activitats formatives, el proper 11 de febrer.

1. Carme Tort-Martorell Llabrés

Efectivament, aquest nou sistema simplifica el procés de control del professorat i les aules, però allarga significativament el temps que el professor necessita per signar.
    Els ordinadors de les aules de la Facultat de Dret son molt lents, pel que s’hauria de preveure la seva substitució .

2. Josep Maria Fuste Miquela

Sembla un sistema amb diversos avantatges. Tanmateix, com molt bé avança la Dra. Carme Tort-Martorell, els equips informàtics que hi ha instal·lats a diverses aules de la Facultat de Dret i de l’Aulari Central (aquestes per a la docència de RRLL) estan completament obsolets.
    Els utilitzo a cada sessió de docència. En alguna aula has d’estar 15 minuts abans (a tall d’exemple aula 9b Facultat de Dret) si vols evitar riscos “informàtics” i poder començar la classe amb puntualitat. Gràcies. Pep Fusté

• Pere Roca Trias

Gràcies pel vostre comentari.

Està previst substituir els equips actual per uns de nous en que s’ha prioritzat que el temps en engegar sigui el més curt possible. Fins que es pugui fer la substitució passarem a revisar l’ordinador de l’aula que indiqueu per si podem fer-hi alguna millora.

3. 2119740

Per la captura de pantalla sembla que l’aplicació està creada per a Windows. Se’n pot saber la llicència i si està disponible per a sistemes operatius lliures?

• Pere Roca Trias

Gràcies pel teu interès.

És una aplicació web desenvolupada internament. Està disponible pels centres de la UAB que hi estiguin interessats.

Respon