El 9 de febrer, la UAB serà seu un any més del First Lego League, un torneig internacional on els participants dissenyen, construeixen i programen robots utilitzant la tecnologia LEGO® MINDSTORMS®.

La Fundació Scientia, que organitza aquest event, té un programa social per a fomentar l’interès per la ciència i la tecnologia de forma inclusiva entre els centres de màxima/alta complexitat. Aquests centres poden participar al programa de forma totalment subvencionada.

Així, es vol dotar al professorat amb les eines més innovadores i motivadores per incorporar les ciències i la tecnologia de forma senzilla a l’aula, i 1.500 alumnes ja en formen part.

Amb aquest pla social s’involucra l’alumnat en un projecte motivador durant tot el curs i es busca reforçar la confiança i autoestima entre els seus alumnes o despertar en ells l’interès per la ciència i la tecnologia, entre d’altres objectius.

El programa propociona a les escoles 2 robots LEGO MINDSTORMS Education i software de programació i 1 set del Joc del Robot (tauler amb diverses construccions amb peces de LEGO perquè el robot pugui fer diferents missions). A part, també s’ofereix continguts i materials  de suport per al professorat i l’alumnat per a desenvolupar les activitats a l’aula o servei de suport telefònic per a la implementació del programa a l’aula. Tot plegat combinat amb la participació als Tornejos Classificatoris FIRST LEGO League.