Molts dels ordinadors dels PAS i PDI de la universitat tenen instal·lat el Windows 7, un sistema operatiu que s’actualitza automàticament cada setmana. Però ara, s’està acabant els seus dies.

Microsoft ha anunciat que  deixarà d’actualitzar el Windows 7 a partir del 14 de gener de 2020,  aquestes actualitzacions serveixen per corregir errors, solucionar problemes de seguretat i tenir el sistema al dia, fet que obligarà a actualitzar l’ordinador a Windows 10 si no es vol ser vulnerable a sofrir atacs informàtics.

Microsoft ha anunciat que deixarà d’actualitzar el Windows 7

Els ordinadors recomanats o comprats a la UAB per al PAS i PDI es podran actualitzar a l’última versió de Windows 10 mitjançant la llicència campus existent. Des de la Direcció de TIC ens encarregarem de l’actualització d’aquests ordinadors, per tant, durant els mesos vinents anirem contactant amb vosaltres per concertar una data per fer l’actualització.

Podeu esbrinar si el vostre ordinador és dels recomanats per la UAB seguint aquestes instruccions. Si no ho és, veieu les següents directrius perquè pugueu fer vosaltres mateixos l’actualització, i si teniu algun problema podeu contactar amb el CAS (cas@uab.cat). Sempre que el vostre ordinador tingui llicència d’alguna versió anterior de Microsoft Windows podreu actualitzar-lo de forma gratuïta.

Tenir l’actual versió de Windows 10 disminueix el risc d’atacs informàtics, virus i altres incidències. Per tant, si no actualitzes el teu equip, podrà ser desconnectat de la xarxa en el moment que suposi un risc per la seguretat.

Els estudiants tenen a la seva disposició accés al programari Windows 10, a través de les eines de desenvolupament d’Azure per a la docència.