Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Comunitat, Notícies

#DispositiusalDia

Encara punxes l’usb i l’obres sense cap tipus de revisió?

No tens les actualitzacions automàtiques configurades al teu dispositiu?

Tens algun antivirus instal·lat a l’ordinador, al mòbil o a la tauleta?

Defensa els teus dispositius

Tingues sempre al dia totes les actualitzacions del sistema operatiu dels teus dispositius, els programes i complements, ja que l’última versió garantirà un òptim funcionament i una millora en la seguretat. Sigues concient i adquireix actituds preventives per protegir-te millor.

Actualitza el teu dispositiu i programes quan t’ho demani, i segur que t’estalviaràs d’algun ensurt!

Activa les actualitzacions automàtiques

Així t’estalviaràs d’haver d’acceptar-les sempre que el dispositiu t’ho demani i t’oblidaràs d’un mal de cap. Si no és possible configurar l’opció de descàrrega o actualització automàtica, revisa de forma periòdica si hi ha noves versions disponibles de les aplicacions i sistema operatiu.

La universitat disposa d’un sistema d’actualització automàtica per aquells dispositius Windows 7, 8 i 10 connectats al domini. Una vegada a la setmana els ordinadors es connecten al WSUS (Windows Server Update Services) de la universitat i descarreguen les actualitzacions del sistema operatiu validades pels tècnics de la DTIC (Direcció de les Tecnologies de la Informació i Comunicació). L’antivirus s’actualitza un cop al dia per a una millor seguretat.

Activa o revisa periodicament les actualitzacions del sistema operatiu i aplicacions!

Protegeix-te bé

Quan et descarregues un nou programa o aplicació és recomanable analitzar-los amb l’antivirus per comprovar que aquests no contenen cap classe de virus ni són programes maliciosos. La UAB disposa d’un servei d’antivirus.

Pensa sempre de fer-ho quan connectes un dispositiu extern com un llapis de memòria per evitar un ensurt. Encara que no ho creguis és més comú del que sembla.

Tingues activat l’antivirus sempre que t’instal·les un programa o connetes un dispositiu extern!

Si aquest “post” t’ha resultat útil o ha despertat el teu interès , el pots comentar i compartir!
  1. Joan Manel Pont Llorens

Es aconsellable que tots els dispositius mòbils corporatius disposin d’aquesta protecció. La llicència per mòbils està actualitzada?

Estaria bé disposar de l’enllaç de Google Play i Apple Store per la descàrrega correcte, i així mateix la validació de la llicència que sembla que ha canviat de format.

• Canal TIC admin

Fa temps la UAB tenia llicència de l’antivirus per a dispositius mòbils a disposició del personal acadèmic i del personal d’administració i serveis. Actualment, aquesta llicència ja no està disponible. En breu actualitzarem la web del servei.

Gràcies pel teu comentari.

Respon