La Direcció de TIC de la UAB actualitza les propostes d’equips recomanats de cara a un nou curs acadèmic que es preveu, tindrà una docència “híbrida” entre un model presencial i un de virtual. Els ordinadors proposats responen a les necessitats que comporta l’ensenyament no presencial.

Les novetats d’enguany inclouen una nova tipologia d’equipament: l’ordinador convertible. Aquest dispositiu permet gaudir de tots els avantatges d’un ordinador portàtil i una tauleta en un sol dispositiu. Té els trets propis d’un ordinador portàtil convencional, però a més té una pantalla de 13,3” tàctil, la qual cosa dota de gran versatilitat a aquest dispositiu. Aquesta darrera característica pot ser de gran ajuda pel professorat que utilitzi aplicacions de pissarra virtual, com per exemple MS Whiteboard.

D’una banda, l’ordinador convertible s’indica com el més adient pel personal docent per la seva facilitat i capacitat tant per suportar la docència virtual com per la connectivitat amb els projectors a les aules. D’altra banda, les propostes d’ordinador portàtil i d’ordinador portàtil lleuger s’adrecen al Personal Investigador i al PAS que s’ha de moure molt pel campus, ja que també són equips lleugers. L’opció de sobretaula ve acompanyada d’una pantalla multimèdia, que incorpora una càmera web, micròfon i uns altaveus de qualitat que permeten fer videoconferències. Tots els ordinadors recomanats per a aquest curs són de la marca HP i tenen el sistema operatiu Windows 10.

“Fins ara recomanàvem tres models. Ara ja en recomanem quatre per poder atendre les diferents necessitats de tots els membres de la comunitat universitària. Quan algú compra un equip recomanat no només compra l’ordinador, sinó que a més obté el manteniment durant cinc anys, tot el programari estàndard que s’utilitza a la Universitat i es configura per connectar-se a tots els serveis de xarxa sense problemes” apunta Sebastián Galera des de la unitat de coordinació de l’APSI.

L’evolució en les compres d’ordinadors en els darrers anys corroboren l’èxit del programa dels equips recomanats. Més del 80% dels equips que s’adquireixen any rere any a la UAB són models que recomana la Direcció de TIC. Fer-se amb un equip recomanat per la Universitat té avantatges addicionals. En cas d’avaria, la incidència es resol en menys de 24 hores (en dia laborable) o se substitueix per un altre ordinador. També ve preconfigurat amb tot el programari estàndard de la UAB, que inclou Microsoft Office, i es pot contractar un servei complementari per traspassar les dades de l’antic equip al nou.

Podeu trobar totes les característiques, preus i passos a seguir pel procés de comprar equips recomanats clicant en aquest enllaç.