Ja que l’Autònoma ha escollit la plataforma Microsoft Teams com el servei de referència per fer classes i trobades virtuals, des de la DTIC us hem fet un recull de les funcions més importants que s’han inclòs darrerament.

Spotlight

Permet ressaltar a un assistent en específic a la pantalla de tothom. Només els qui tingui el rol de “presentadors” podran fer-la servir. Això permet que, per exemple, un professor pugui destacar-se a si mateix, de manera que tota la classe sempre té el professor a la vista. Llavors, quan un estudiant respon a una pregunta o fa una presentació, el professor pot canviar el focus a aquell estudiant. L’eina és diferent de la d’«ancorar», que només fa que es vegi a la teva pantalla qui tu vulguis.

Silenci forçat durant les classes

L’organitzador té el poder de ser l’únic amb capacitat per silenciar els usuaris durant el desenvolupament d’una classe. Així es podrà evitar que algú que s’hagi deixat el micròfon obert, distregui a la resta d’assistents o arribi a impedir que s’entengui l’explicació d’un docent. A més, els assistents no podran tornar a habilitar el micròfon mentre l’organitzador no ho permeti.

Mode conjunt: fins a 49 participants en primer pla

L’opció s’ha d’habilitar des de «configuració», clicant a la icona d’usuari a la part superior dreta de la pantalla. Després haureu de marcar la casella «activeu la nova experiència de les reunions» i per últim reiniciar el programa perquè es produeixi el canvi. Un cop fet el procediment, dins una sessió podreu triar entre la vista de galeria (apareixen 9 participants) o bé la vista de mode conjunt, amb la qual veureu a fins a 49 participants a la vegada.

Recomanacions per fer les classes de manera segura

És indispensable que tant alumnes com docents tinguin instal·lada la darrera versió del programa. Si es té la versió d’escriptori, es fa de manera automàtica. En el cas dels dispositius mòbils, cal fer-ho des de la botiga d’apps. És recomanable crear una sala d’espera per controlar qui s’uneix a la reunió per tal d’evitar que hi entrin persones externes a l’assignatura. També es pot assignar el rol de moderador a un altre docent que assisteixi a la sessió per administrar qui s’uneix més tard o controlar el que es diu pel xat. Trobareu més consells per mantenir la seguretat en aquest enllaç.

I properament…Breakout Rooms!

És la novetat més esperada per part dels docents. Permetrà dividir un grup gran en subgrups per dur a terme tasques ràpides o una pluja d’idees en equip al llarg d’una sessió. Aquesta eina només es pot utilitzar si té instal·lada la versió d’escriptori i veurà la llum durant el mes de novembre.

subscriu-te al blog: canaltic.uab.cat i segueix-nos al twitter @tic_uab i a Instagram @tic_uab !