Permet connectar-se directament a serveis d’accés restringit

El servei de la Xarxa Privada Virtual (XPV) permet connectar-se a la xarxa i als recursos en línia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dirigeix a tota la comunitat universitària i s’hi pot accedir des de qualsevol indret o xarxa fora del campus i gaudir dels mateixos permisos com si hi fóssim presents

Durant el procés d’actualització que es va dur a terme durant el 2020 es va habilitar una adreça paral·lela (xpv-2020). Ara ja s’ha pogut establir la direcció definitiva, xpv.uab.cat, a partir de la qual tothom qui vulgui accedir a recursos restringits de la UAB pot fer-ho.

Aquest tipus de connexió és necessària, ja que per motius de seguretat hi ha un conjunt de serveis que tenen l’accés permès només a equips connectats a la xarxa UAB i restringit a totes les connexions que venen d’Internet.

La nova XPV incorpora un servei de túnel -FortiClient- (un túnel és un protocol que garanteix la transmissió segura de dades entre diferents punts de xarxa) que us permetrà connectar-vos directament des de l’ordinador personal a algunes aplicacions corporatives i que requereix la descàrrega d’un client.  El podreu baixar un cop us hagueu acreditat clicant a l’opció “Download FortiClient“. El procés és senzill i teniu disponibles les instruccions per als sistemes operatius Windows, macOS i Linux. Ara bé, no és necessària la seva instal·lació per a la majoria d’operacions. Des del portal també podreu accedir a diversos recursos. La interfície també s’ha canviat completament, i cal autenticar-se amb el NIU i contrasenya.

Pàgina d’inici del portal de la XPV

Hem elaborat tota una sèrie de guies per resoldre els dubtes més freqüents que us puguin sorgir al llarg del procés. Les podeu consultar aquí.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!