El passat dimecres 24 de febrer a les 11:23 del matí vàrem patir un incident greu  a la infraestructura de xarxa de la Universitat que impedia l’accés a la majoria dels serveis digitals. Gràcies a l’aplicació de mesures de contingència, l’accés als serveis afectats va començar a restablir-se a partir de les 16h i fins a les 18h en la seva totalitat.

Per a la solució definitiva de la incidència va caldre la col·laboració entre l’equip tècnic de la DTIC i els tècnics del proveïdor de la infraestructura afectada, que varen treballar des de l’inici de l’incident fins a les 21h de l’endemà, dijous 25 de febrer. Durant la resolució es va prioritzar la continuïtat dels serveis per poder aplicar els canvis de configuració i actualització de firmware (programari) necessaris.

La causa cal buscar-la a un bloqueig i col·lapse dels elements balancejadors d’accés als serveis, que es va produir durant l’activació de nous certificats digitals que calien actualitzar per obligació tècnica i legal.