Amb l’objectiu de fomentar la formació contínua, la Universitat Autònoma de Barcelona ha apostat pels MOOCs (Massive Open Online Courses, o cursos en línia oberts i massius) per mitjà del programa Universitat Autònoma de Barcelona a Coursera. Gràcies a la qualitat dels continguts i a la rigorositat de la iniciativa, la qual es va iniciar a la primavera del 2013, ja s’ha assolit la xifra de 2 milions d’inscripcions.

Aquest projecte el va iniciar el Vicerectorat de Qualitat, Docència i Ocupabilitat i l’Àrea de Planificació de Sistemes de la Informació de la DTIC, i ara el dirigeix l’Escola de Postgrau amb el suport de l’APSI. Avui dia, ja són 49 els cursos produïts per la UAB i dues especialitzacions: una sobre dades massives (big data) i una altra sobre el disseny i creació de videojocs.

Els 49 cursos de la UAB a Coursera són totalment gratuïts per a tothom i només s’ha de pagar en cas de voler obtenir-ne la certificació. No obstant això, per a la comunitat de la UAB l’any passat Coursera va iniciar un programa mitjançant el qual qualsevol persona que treballa o estudia a la Universitat pot obtenir el certificat gratuïtament pels cursos de la UAB a Coursera. A més, aquell mateix any Coursera va engegar un segon programa que extenia la certificació gratuïta pels membres de la UAB per a qualsevol curs del catàleg de Coursera, benefici que estarà vigent fins al 30 d’abril del 2021.

En celebració de la fita, hem creat una infografia que representa el creixement de la comunitat d’estudis en línia basats en MOOCs de la UAB.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!