En aquesta nova entrega dels articles de novetats de la plataforma de videotrucades escollida per la Universitat Autònoma de Barcelona et desgranem algunes de les noves funcions que inclou Teams, però, sobretot, una sincronització molt important amb el Campus Virtual!

Sincronització amb Campus Virtual

ATENCIÓ: Torna a estar disponible el botó per sol·licitar la creació i posterior sincronització d’un espai Teams vinculat a una aula Moodle.

El darrer curs es va afegir una millora en la sincronització de les aules del Campus Virtual amb els equips de Teams. Fins ara, quan un docent creava una aula en línia podia crear immediatament després un equip de Teams amb els integrants de l’aula. Això acabava generant contratemps, ja que en el moment en què es crea una aula, aquesta encara no té més integrants que qui la crea i, per tant, l’equip autogenerat a Teams també estava buit. Ara, quan es creï un espai al Campus Virtual, no serà fins passades 24h que apareixerà un botó per crear l’equip a Teams amb l’alumnat.

Botó per afegir un botó Teamsa

En aquest lapse de temps, es donaria d’alta a l’aula del Campus Virtual l’alumnat matriculat a l’assignatura. També, per solucionar les altes i baixes d’alumnat que es produeixen durant els períodes de modificació de matrícula, s’ha habilitat una segona opció que permet tornar a sincronitzar els integrants de l’aula del Campus Virtual amb els de l’equip de Teams. Aquest apareixerà disponible per l’administrador de l’aula 24h després de l’activació de l’equip de Teams i es podrà utilitzar tantes vegades com sigui necessari.

Botó per sincronitzar un equip Teams

Reducció de soroll de fons durant les trucades

Aquesta novetat que inclou Teams redueix el soroll durant les trucades gràcies a un filtre. Et serà molt útil quan els veïns facin obres, si estàs a una sala amb més gent… A més, activar-la és molt fàcil! Hi ha tres nivells de reducció de soroll, però, en general, utilitzar l’opció ‘auto’ sol ser el més encertat. La funció és per la versió d’escriptori. Ara bé, si no us apareix el botó després d’haver seguit els passos del vídeo és perquè el vostre equip no té els requeriments necessaris. Aquesta funció no està disponible per dispositius iOS i Android i tampoc pels nous Macs amb processador M1.

Reunió instantània

Des del calendari de Teams pots crear ràpidament una reunió i obtenir un enllaç per compartir-lo amb qui vulguis. Tan sols has de clicar a ‘Reuneix-te ara’ i podràs escollir entre iniciar la trucada o obtenir un enllaç. Enrecorda’t de donar-li un nom concret a la reunió per no perdre-la.

Recordeu que podeu consultar totes les novetats de Teams des del botó ’Ajuda’, a la part inferior esquerra de la pantalla de la plataforma, i després clicant a ‘Novetats’.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!