Aquest dilluns 17 de maig s’ha estrenat la nova web de la Direcció de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Està pensada per respondre a les necessitats de les persones usuàries relacionades amb els serveis i els tràmits TIC de la Universitat

Portada de la nova web de la DTIC

Fins ara, els membres de la comunitat universitària de la UAB havien de recórrer a la web del Servei d’Informàtica per buscar bona part de la informació relacionada amb els serveis en línia i els avisos de la Universitat. Ara, la DTIC fa un pas endavant amb la posada en marxa d’un nou lloc que respon a totes les necessitats relacionades amb les TIC de la UAB. S’ha reestructurat l’organització de la informació i de la documentació, que s’ha fet molt més accessible, seguint els criteris d’usabilitat web. Té un disseny responsiu (responsive), és a dir, que s’adapten els continguts de la web a les característiques de qualsevol dispositiu o pantalla d’accés. Per Gonçal Badenesdirector de la DTIC, el principal objectiu de la nova web és arribar a tota la comunitat universitària:

“La nova web està molt pensada per l’usuari. En el nostre cas, en tenim de molts tipus; des de l’alumnat que acaba d’arribar a la Universitat i vol saber quins serveis informàtics té a la seva disposició fins al professorat que fa molts anys que hi és, però que té una necessitat nova. S’ha plantejat com una resposta a les necessitats de tothom”. – Gonçal Badenes, director de la DTIC

El projecte és transversal, ja que s’hi han involucrat totes les unitats que conformen la Direcció de TIC. L’Àrea de Comunicació i Promoció de la UAB també ha tingut un paper molt rellevant, ja que ha portat el pes del disseny web. En total, un equip de més de deu persones ha participat en la construcció d’aquesta web, que ha pres com a referència altres pàgines d’universitats d’arreu del món. És el primer projecte web de la UAB que s’ha fet íntegrament a distància. La nova web substitueix l’antiga del Servei d’Informàtica. Amb el canvi, s’ha aprofitat per revisar, actualitzar i crear nous continguts.

Sota la capçalera hi ha un menú amb quatre elements que interpel·len a la persona usuària segons les seves necessitats. S’ha facilitat la cerca de cadascun dels serveis segons cap a quin col·lectiu de la comunitat universitària va dirigit. D’aquesta manera, per exemple, un nouvingut/da a la UAB, sigui estudiant, PDI o PAS, trobarà de manera fàcil i intuïtiva tot allò que la DTIC posa al seu abast durant la seva estada a l’Autònoma. A més, se n’ha fet una altra segons el tipus de categoria de servei.

Al menú també es reserva un espai per conèixer i apropar a la resta de la comunitat totes les tasques, funcions, normatives i projectes dels quals s’encarrega la Direcció de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, “Coneix la DTIC”.

A més pren rellevància el nostre blog, Canal TIC. A la pàgina d’inici hi ha una franja preferent, “Actualitat”, on apareixen els darrers articles publicats. D’aquesta manera, a banda del catàleg de serveis de l’Autònoma, les persones usuàries podran conèixer tot el que passa al campus relacionat amb l’àmbit de les TIC.

La nova web de la DTIC no és estàtica i està en evolució constant. Pròximament s’inclouran més apartats en què es visibilitzaran els projectes previstos i en curs, els drets i deures de les persones usuàries i l’estat operatiu dels serveis, entre d’altres.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!