Durant l’aturada del servei s’ha aprofitat per fer millores en el sistema que suporta l’autoservei

El nou servei d’autoimpressió del qual disposa la Universitat Autònoma de Barcelona permet a estudiants, PDI i PAS imprimir, copiar i escanejar documents a més de 40 màquines repartides pels centres de la Universitat. Aquest servei està ofert per l’Àrea de Serveis Logístics i Administració amb la col·laboració de la DTIC.

Cadascun dels col·lectius de la Universitat té diferents mètodes per enviar documents a la cua d’impressió. El principal i comú per a tothom és la plataforma UniFLOW Online. De fet, tothom ha d’autenticar-se almenys una vegada a aquesta web amb el seu compte d’usuari (NIU@uab.cat) per tal que s’activi la possibilitat d’imprimir qualsevol document.

En aquest moment, rebreu un missatge de correu-e amb un codi per vincular la targeta física d’estudiant o Personal UAB (per fer-ho cal introduir la targeta en el lector de targetes de la impressora d’autoservei. La primera vegada demanarà aquest codi). Aleshores ja podreu imprimir sempre que vulgueu i no necessitareu més el codi. Addicionalment, també rebreu un segon correu amb un codi PIN que podreu fer servir per identificar-vos a les impressores sense la necessitat de dur la targeta. Aquest codi PIN no s’escull, es genera aleatòriament i és únic per al vostre usuari. Podeu canviar-lo a través de la plataforma, però no el podreu escollir vosaltres mateixos/es.

El PAS i el PDI tenen disponible un altre mètode que els pot estalviar temps. Es tracta de uniFLOW Smart Client, un programa que, una vegada instal·lat a l’equip, permet que l’usuari pugui enviar a la cua d’impressió qualsevol document sense haver d’accedir a la plataforma via navegador. Així doncs, apareixerà entre les opcions d’impressió de l’equip el dispositiu ‘CANON_UAB’. Permetrà que pugueu enviar documents des de qualsevol programa a aquesta cua d’impressió.

Tot el personal que disposi d’un equip gestionat podrà trobar el client per descarregar al Portal d’Empresa. Pel Personal UAB hi ha un Centre de Cost assignat que cal que cada usuari revisi i corregeixi en cas de ser necessari. Consulteu les condicions en aquest enllaç.

L’alumnat haurà de recarregar saldo abans d’imprimir. Existeixen dos mètodes: presencialment al Centre de Reprografia de la Plaça Cívica i a través de PayPal (no cal registre) amb una targeta de dèbit o crèdit. Per a aquesta segona opció la recàrrega mínima és de 3€.

Els preus per a cada còpia segueixen sent els mateixos i són els mateixos per a cada col·lectiu. Els podeu consultar en aquest enllaç.

Malgrat tots aquests canvis, la manera en com els usuaris podran imprimir és molt semblant. De fet, un dels pocs canvis que s’introdueixen en aquest sentit és que ara ja no només es podran imprimir documents en format PDF, sinó que també es permeten altres formats. Tanmateix, si voleu imprimir directament des d’un llapis de memòria, només podreu imprimir aquells que tinguin format PDF.

Per últim, podeu instal·lar una aplicació mòbil tant per a Android com per a iOS que replica les opcions principals que incorpora la versió web d’UniFlow Online.

Una publicación compartida de Canal TIC UAB (@tic_uab)

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !