La UAB posa a la disposició del professorat i l’alumnat el servei Dev Tools for Teaching per explorar multitud d’opcions relacionades amb el desenvolupament de programari i treball amb dades massives

La plataforma i els recursos que ofereix està especialment pensada per a aquella docència relacionada amb el desenvolupament informàtic o que requereixen una base informàtica complexa, com les disciplines de les Ciències, Ciències de la Salut, Enginyeries i Matemàtiques. A Azure, hi trobaran el programari necessari per desenvolupar aplicacions i crear entorns de sistemes informàtics en un context de laboratori o d’una pràctica. El servei s’adreça exclusivament a l’ús acadèmic i, per tant, tan sols l’alumnat i el professorat pot accedir-hi amb el seu compte d’usuari (NIU@uab.cat) i paraula de pas.

En aquest article destaquem dos programes disponibles a Azure Dev Tools for Teaching que poden ser d’interès per a diferents usuaris:

• Visual Studio: es conforma com l’estàndard de Microsoft per desenvolupar aplicacions multiplataforma per a Windows, iOS i Android, a més d’aplicacions web i serveis en el núvol. N’hi ha diferents versions disponibles.
  • SQL server 2019: es tracta d’una base de dades fiable i completes. Està disponible en castellà i en anglès

A més, teniu a la vostra disposició una setantena de recursos d’aprenentatge per a tots els nivells que us serviran per familiaritzar-vos amb el programari disponible i explorar totes les possibilitats que us ofereix. A més a més, tant docents com alumnes podran gaudir d’un saldo equivalent a 93 euros que es poden fer servir a la plataforma per dur a terme pràctiques i proves amb eines que requereixin un pagament.

Altrament, recordeu que la UAB posa a la vostra disposició tot el ventall de programari inclòs al paquet Office per a dur a terme tasques d’ofimàtica. Consulteu aquest article per saber-ne més.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !