La Universitat ha implantat un nou model del lloc de treball informàtic (els ordinadors de despatx) per procurar evitar atacs com el que vam patir l’octubre passat.

El model és d’aplicació per a tots els ordinadors de despatx de la UAB. Com a mesura de seguretat, així que sigui tècnicament possible només podran gaudir del 100 % dels serveis de la xarxa de cable de la Universitat els ordinadors que compleixin les condicions que s’expliquen a continuació. En aquest article expliquem que cal que feu per assolir aquest nou model.

Ordinadors Windows

Les condicions que cal complir són:

• Versió  Windows 10 actualitzada.  Amb l’horitzó proper de passar a Windows 11
  • Antivirus Defender activat

La manera més senzilla de complir aquestes condicions i les que pugui haver en el futur sense que hagueu de fer res és tenir el vostre ordinador gestionat per la DTIC. Podeu saber si ho està perquè tindrà el següent fons d’escriptori:

Si encara no el teniu gestionat, demaneu hora per a re-instal·lar-lo.

Si el vostre ordinador no s’ha actualitzat des de l’atac de l’octubre passat les dades que tingui estan en risc i suposa també un risc per a la resta d’ordinadors de la xarxa.

Veureu que per re-instal·lar l’ordinador cal que sigui un model recomanat prou actual. Si el vostre ordinador no reuneix aquestes condicions i pertanyeu a un dels col·lectius contemplats als Criteris per a l’adquisició i assignació de PC’s per al personal de la UAB podeu informar-ho al formulari d’Ordinadors no re-instal·lables i la Universitat us assignarà un ordinador gestionat sense cost per a vosaltres.

Atenció!!!  L’any 2023 necessitem tenir identificats i quantificats quins ordinadors hem de substituir per poder fer la previsió pressupostaria adient. Només és possible la substitució dels ordinadors gestionats i identificats si s’ha fet la previsió de despesa en el pressupost.

Ordinadors Linux

Amb l’objectiu de tenir el nivell de seguretat adequat i disminuir el risc de ciberatacs, cal que tinguin una versió del sistema operatiu amb suport i actualitzada.

Ordinadors Apple

Amb l’objectiu de tenir el nivell de seguretat adequat i disminuir el risc de ciberatacs, cal que tinguin una versió del sistema operatiu amb suport del fabricant i actualitzada.

Article Relacionat: