L’empresa tecnològica Microsoft posa a l’abast d’estudiants que vulguin iniciar una carrera de tecnologia i tinguin interès en aquest àmbit, una sèrie d’avantatges, oportunitats i recursos gratuïts

Recursos d’aprenentatge

L’oferta de cursos gratuïts per ampliar i millorar els coneixements tecnològics consta de diversos mòduls que proporcionen els conceptes bàsics per conèixer i entendre la tecnologia actual.

Cada mòdul conté diverses lliçons teòriques, exercicis i enllaços per posar en pràctica el que s’ha explicat. A més, hi ha un test final per comprovar que s’ha comprès el mòdul.

S’hi poden trobar recursos sobre què és i com funciona Power BI, Azure Machine Learning i Python, entre d’altres.

Certificacions gratuïtes

Hi ha una extensa selecció de certificacions per ampliar coneixements i complementar el currículum. A més, Microsoft ofereix 8 certificacions que qualsevol estudiant pot obtenir gratuïtament sobre temes tan diversos com ara la informàtica al núvol, la intel·ligència artificial, Power Platform o Microsoft 365.

Per superar l’examen corresponent que dona dret a la certificació, Microsoft posa a l’abast contingut i recursos en línia, però prèviament cal registrar-se a Microsoft Learn amb el compte d’usuari de la Universitat (NIU@uab.cat) i seguir els passos indicats per demostrar la condició d’estudiant.

Subscripció a l’Azure

Un altre recurs que s’ofereix és l’accés a la plataforma informàtica al núvol de Microsoft. En concret donen 100 $ en crèdits per utilitzar durant els primers dotze mesos de subscripció.

Per activar la subscripció d’Azure per a estudiants s’hi pot accedir amb el compte d’usuari (NIU@uab.cat) com a identificador i la contrasenya.

Per saber-ne més, podeu consultar l’article de CanalTIC «Azure Dev Tools for Teaching a la UAB».

Microsoft Community Leader

Aquest recurs permet participar a l’Students Ambassadors Program promocionant les tecnologies de Microsoft i les oportunitats al campus, organitzant esdeveniments, activitats o xerrades i donant suport a les certificacions.

Microsoft Founders Hub

Qualsevol estudiant amb una idea o projecte pot participar en aquest programa. Microsoft dona accés al portal Founders Hub, que proporciona recursos gratuïts, accés a programari i mentories tècniques i de negoci per desenvolupar una empresa emergent (start-up).

Treballar a Microsoft

Per acabar, hi ha la possibilitat de fer pràctiques laborals dins de la mateixa empresa. Es poden cercar les vacants disponibles aquí i filtrar per «intership».

Expliqueu-nos la vostra experiència si heu participat en alguna d’aquestes oportunitats i quina és la vostra opinió. Si feu un comentari podeu guanyar una de les memòries USB que sortejarem!

SUBSCRIVIU-VOS AL BLOG CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUIU-NOS A TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!