Espai d'informacions i difusió

Comunitat, Notícies

Windows 11: la pròxima gran actualització

Escolta l’article:

Estem a punt de fer un pas important cap al futur amb Windows 11. Molt aviat, els equips gestionats amb Windows 10 experimentaran una transició necessària a Windows 11. Aquesta actualització no només és vital per a la seguretat dels vostres ordinadors, sinó també per garantir-ne el funcionament a llarg termini.

Quan aquesta actualització estigui disponible, els vostres equips us demanaran que actualitzeu i reinicieu. No cal preocupar-se, aquest procés no comportarà la pèrdua de dades ni cap canvi en la vostra configuració actual. És important destacar que aquesta actualització pot trigar una mica més de l’habitual: en funció de l’ordinador pot trigar des de 10 minuts fins a un màxim de 45 minuts. Durant aquest període, és crucial assegurar-se que l’ordinador estigui connectat al corrent elèctric perquè la instal·lació es completi amb èxit.

És important destacar que els ordinadors recomanats nous ja vindran amb Windows 11 a partir de novembre.

Si us preocupa com serà Windows 11, no us inquieteu. Malgrat les millores, mantindrà molts dels elements que us resulten familiars del vostre Windows 10. Un dels canvis més notables serà la ubicació del botó d’inici, que es mourà del cantó esquerre de la part inferior de la pantalla al centre. A més, trobareu una icona de Teams a la barra de tasques, que facilitarà l’accés a aquesta eina de comunicació.

En la infografia següent us expliquem les diferències més rellevants entre les dues versions.

SUBSCRIVIU-VOS AL BLOG CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUIU-NOS A TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!
  1. Alex Lopez Español

Bon dia,,
    La infografia no té enllaç (navegador Edge).
    Salutacions.

2. Daniel Valles Muñio

Hola. Per quin dia està prevista l’actualització a W11? Gràcies!

• Pere Roca Trias

L’actualització es farà gradualment, començant pels models d’ordinadors més nous. Abans d’alliberar l’actualització cada persona que és usuaria principal d’un ordinador rebrà un correu amb més informació.

No podem concretar la data d’actualització de cada ordinador perquè el sistema les fa automàticament en funció de paràmetres variables com ara la càrrega de la xarxa o el número d’actualitzacions que es fan a l’hora. Tot i així, abans de l’actualització l’ordinador us avisarà i podreu reiniciar per fer l’actualització durant 48 hores. Tot plegat s’explica millor al correu que rebreu.

3. Joel Feliu Samuel Lajeunesse

Bon dia, he rebut l’avís, ho puc fer el cap de setmana estant a casa o és important estar a la xarxa UAB pel tema llicència? Salut!

• Pere Roca Trias

L’actualització la podeu fer a qualsevol lloc on tingueu connexió a internet. L’activació o llicència de Windows es farà quan connecteu per cable a la xarxa de la Universitat, però teniu setmanes per fer-ho.

Respon