Per iniciativa de la Gerència i en col·laboració amb la Direcció de TIC i la Unitat de Formació de la Universitat, des del 14 al 21 de novembre, es va dur a terme un simulacre d’atac mitjançant un correu amb un enllaç maliciós dirigit a alguns membres del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de l’Autònoma. Aquest tipus de campanyes vol incidir en el fet que la seguretat en l’àmbit digital comença per un mateix, a part de les mesures que pugui adoptar el personal tècnic en els sistemes corporatius.

L’objectiu del simulacre era conscienciar les persones que utilitzen cada dia els sistemes informàtics del fet que han d’estar alerta i tenir precaució amb les informacions que reben i els enllaços que cliquen per poder garantir la seguretat dins la xarxa, a més de promocionar la formació en ciberseguretat que ofereix la Unitat de Formació per al PTGAS.

Per dur a terme el procés, es va dissenyar un missatge de correu amb l’objectiu de cridar l’atenció i buscar la part més innocent de la persona receptora, i convidar-la a clicar un enllaç aparentment normal.

Es va fer l’enviament a una mostra de 672 persones, de les quals el 26,62 % clicaren l’enllaç. La mostra havia estat seleccionada d’entre les persones que no havien rebut la formació en ciberseguretat.

Amb els resultats obtinguts es pot comprovar que el nombre de persones que han clicat l’enllaç és massa elevat, la qual cosa ens indica que, efectivament, cal continuar conscienciant i formant tots els col·lectius dels diferents riscos i fraus a Internet.

SUBSCRIVIU-VOS AL BLOG CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUIU-NOS A TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!