Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Docència, Notícies, Últims articles

El vídeo a la docència: una nova formació per al professorat

Escolta l’article:

El vídeo està esdevenint una peça clau en alguns dels models d’aprenentatge que s’estan començant a implementar a la Universitat Autònoma, com ara els models mixtos (blended learning). És un element dinamitzador, interactiu, accessible i de visualització flexible, que facilita la comunicació entre alumnat i professorat a l’hora d’intercanviar continguts acadèmics i continguts avaluables o elaborar retroaccions.

És per això que el darrer semestre del 2023 va arribar a la Universitat la formació «Integració del vídeo a la docència (i a l’aula virtual)», un ensenyament que busca començar a implementar l’ús del vídeo a les aules virtuals com una nova eina d’ensenyament dinàmica i visual.

Aquest curs pretén ajudar el professorat i el personal formador a integrar el vídeo a la docència a través de l’aula virtual. S’hi ensenyen mètodes d’introducció del vídeo, s’hi reflexiona sobre la importància del vídeo per a l’activitat docent, s’hi treballen habilitats de creació i edició de vídeo a un nivell bàsic i també s’hi mostren les eines disponibles a la UAB, com Kaltura, H5P, MS Teams o MS Stream, i l’ús d’aquestes eines per a l’activitat docent.

Aquesta formació s’ha impartit per primer cop a la UAB i se n’impartirà una segona edició el mes de març.

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!

1. J. Antoni Iglesias Fonseca

Bona tarda,
    Quan fareu la segona edició al març sobre “El vídeo a la docència”? Entenc que s’ha de triar alguna de les eines que ofereix la UAB? Si m’ho podeu aclarir… Gràcies

• Administrador CanalTIC

Bones,
      la segona edició de la formació “Integració del vídeo a la docència (i a l’aula virtual)” s’imparteix a partir del dia 11 de març, i al llarg de cinc setmanes. La formació intenta mostrar, amb les eines disponibles a la UAB i a l’aula Moodle, com podem integrar el vídeo a l’aula (virtual i/o física). Posa especial èmfasi en Kaltura, eina disponible a l’aula virtual que permet enregistrar, gestionar i publicar vídeos a l’aula. De retruc s’expliquen per sobre les eines d’edició que pot tenir cada eina tractada. Però no és l’objectiu ensenyar com enregistrar i/o editar. La persona participant no selecciona una eina, sinó que se li mostren les opcions de diferents eines, i especialment, de Kaltura.
      La formació es programa des de la Unitat de Formació, qui decideix els períodes formatius en què s’imparteix i qui en gestiona les inscripcions. En el cas de la propera formació (la segona que s’impartirà), les inscripcions estan actualment tancades. Però no dubtem que la Unitat de Formació en publiqui una altra més endavant.
      Esperem haver estat d’ajuda.
      Cordialment,

Respon