L’oferta formativa de cursos de la UAB amplia el catàleg amb la publicació del MOOC «Competències digitals per al món acadèmic i laboral», un curs que pretén assolir la missió en competència digital que va establir la Comissió Europea el 2010 en el Marc europeu de competències digitals per a la ciutadania, on es diferencien cinc àrees de competències.

La formació està estructurada en quatre setmanes, però cada persona pot fer-la al seu ritme, i té com a objectiu principal proporcionar els coneixements i habilitats necessaris en el món acadèmic i laboral pel que fa a les tres primeres àrees de competències marcades per la Comissió Europea (informació i tractament de dades, comunicació i col·laboració i creació de continguts digitals). En un futur, està previst ampliar la formació amb la resta de competències.

Aquest curs i els continguts corresponents estan oberts a tothom, però l’obtenció del certificat que acredita haver-lo fet comporta un cost addicional. Tanmateix, qualsevol persona de la comunitat de la UAB pot obtenir-ne el certificat de franc.

Per accedir-hi, cal identificar-se a la plataforma Coursera per a la UAB o donar-s’hi d’alta la primera vegada utilitzant el compte de correu electrònic de la Universitat com a nom d’usuari i una contrasenya específica. Un cop fet el curs, trobareu el certificat corresponent dins el vostre perfil, a l’opció Logros.

Interfície d’accés a la plataforma Coursera per a la UAB

A més a més, les persones que treballen o estudien a la UAB també tenen accés als més de 3000 cursos impartits per les universitats integrants del Coursera Partner Consortium, i poden obtenir-ne el certificat de franc. En identificar-vos, si el curs que heu triat no l’imparteix la UAB, heu de seleccionar l’opció Universitat Autònoma de Barcelona en Coursera i podreu veure la informació del curs i si la inscripció és gratuïta, està patrocinada per la UAB o inclosa en el programa d’aprenentatge de la institució.

L’any 2013 la UAB va fer un pas endavant en l’educació en línia en signar un conveni amb la plataforma Coursera que li permet crear i publicar-hi MOOC (cursos en línia oberts i massius). Des d’aquell acord, l’Autònoma hi ha publicat 71 cursos i tres programes especialitzats, i suma gairebé 3 milions d’inscripcions.