Els avenços tecnològics acostumen a comportar canvis, i la implementació de la IA a l’àmbit educatiu no n’és una excepció. El xatbot dissenyat per OpenAI ha obert un món de possibilitats quant a aplicacions a l’àmbit docent, i així ho va voler mostrar la Universitat Autònoma al seu taller «ChatGPT i la tasca docent», organitzat el passat 14 de novembre pel Grup d’Innovació Docent de la Facultat de Veterinària (INNOVET).

L’activitat pretenia mostrar els avantatges que pot aportar l’aplicació d’aquesta IA en les activitats avaluables, tant per als estudiants, mitjançant eines d’IA amb diferents utilitats, com OpenRead, Genei, Elicit , ChatBase i Future Tools, com per al professorat, mitjancant eines d’IA per a fer graelles d’avaluació, per emprar la IA com a metodologia dins de diverses estratègies pedagògiques o per detectar possibles plagis (GPTZero).

Cal tenir en compte, però, que ChatGPT no és sempre una opció adequada. El programari és vulnerable a diversos tipus de biaixos i pot no citar correctament la informació o, fins i tot, agafar dades indexades incorrectes o imprecises, per la qual cosa no és convenient utilitzar-lo si no es pot verificar la informació que proposa. D’altra banda, també cal tenir compte la qualitat i la precisió de les indicacions (prompts) que se li donen, ja que la imprecisió pot donar lloc a converses i resultats inconnexos del programa.

En aquest context, la Universitat ha anunciat que està creant un web d’IA per a la docència a la UAB que es publicarà aviat.

Per a més informació, podeu consultar la presentació d’INNOVET.

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!