Microsoft Copilot és una eina d’intel·ligència artificial que està a disposició de tota la comunitat de la UAB. Tot i això, moltes persones encara utilitzeu ChatGPT. En aquest article, us explicarem per què heu d’aprofitar l’oportunitat i passar-vos a Copilot.

La IA dissenyada per Microsoft, que també compta amb el Chatbot GPT-4, és una eina que busca maximitzar la productivitat i la creativitat humana. Copilot, amb la llicència disponible per a les persones usuàries de la UAB, es diferencia d’altres eines d’intel·ligència artificial perquè garanteix la privacitat de les dades, ja que assegura que les dades que proporcioneu no s’utilitzaran per respondre altres persones usuàries; a més hi podreu fer consultes il·limitades.

El símbol de protegit indica que les vostres dades estan protegides al xat de Copilot.

Fer-lo servir és molt senzill: només heu de buscar amb el vostre cercador preferit el web de Copilot i iniciar-hi sessió amb el vostre compte institucional (NIU@uab.cat). Si utilitzeu Microsoft Edge, també podeu fer servir Copilot directament des del cercador. la qual cosa us ofereix un ventall més gran de possibilitats, com ara la creació d’imatges amb IA o l‘anàlisi de documents que hàgiu pujat prèviament al navegador.

A més de la llicència de Copilot que actualment té l’Autònoma (Copilot with commercial data protection), hi ha tota una sèrie de versions de Copilot especialitzades que requereixen una llicència addicional, com ara Copilot per a Microsoft 365 o Copilot Studio. Actualment, la Universitat està avaluant-ne els punts forts i els criteris per regular-ne el desplegament.

D’altra banda, també tenim Copilot per a altres eines a disposició de l’alumnat i el professorat, com ara Copilot per a GitHub, una eina especialitzada de programació i gratuïta per a estudiants i docents.

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!