Article obsolet

Aquí el teniu més actualitzat!

Canal TIC us porta recomanacions tècniques en forma de vídeos curts per evitar que arribin notificacions relacionades amb la feina un cop acabada la jornada laboral i en període de vacances.

Des que va esclatar la pandèmia la línia que separa la jornada laboral i el descans s’ha tornat més difusa entre tots aquells que han passat a fer teletreball.

Teams: Pots fer que no t’arribin correus electrònics de missatges no llegits, desactivar les notificacions al telèfon mòbil durant unes hores i dies determinats i definir un missatge d’estat per quan marxis de vacances. Recentment també s’ha afegit l’opció de treballar a la plataforma en aparença de “desconnectat”. Clica als vídeos per veure com! Trobaràs informació adicional en aquest enllaç.

Pausar les notificacions al mòbil

Aparèixer com a “desconnectat”

Desactivar l’arribada de correus-e per les notificacions del Teams

Correu dels estudiants: L’alumnat també té eines per desconnectar. Volem recordar-vos que podeu programar fàcilment a quina hora voleu que s’enviï un correu electrònic a un destinatari. També es pot definir una resposta automàtica si heu d’estar inactiu una temporada. El servei de Gmail no té cap funció nativa que permeti posar en pausa l’arribada de correus electrònics. Tot i això, hi ha diveros navegadors que permeten instal·lar extensions per posar en pausa la safata d’entrada. Ara bé, tingueu en compte que si opteu per fer-ho, no rebreu instantàniament avisos del Campus Virtual.

Programar l’enviament d’un correu-e

Definir una resposta automàtica per quan estic de vacances

Pausar les notificacions al mòbil

Correu del PDI i PAS: Amb el servei de missatgeria Outlook (correu.uab.cat) existeixen opcions semblants. Es pot programar l’enviament d’un missatge, es pot definir una resposta automàtica per quan marxem de vacances o altres períodes d’innactivitat i també podem limitar l’arribada de notificacions al telèfon mòbil.

Programar l’enviament d’un correu-e

Definir una resposta automàtica per quan estic de vacances

Telèfon: Si heu marxat de vacances, recordeu que podeu revertir el desviament de trucades si és que l’heu activat. D’aquesta manera evitareu rebre trucades al telèfon personal. També és recomanable deixar un avís a la bústia de veu recordant que estàs en període de vacances. Trobareu més informació a les FAQs del CAS.

Aquest servei està deshabilitat en aquests moments. Disculpeu les molèsties.

Instagram: Tot i que Instagram no ens permet posar en pausa automàticament la rebuda de notificacions durant unes hores concretes, ens deixa posar-les en pausa durant lapses de temps determinats. Això sí, caldrà repetir el procés cada dia.

Pausar les notificacions push

Twitter:  Amb Twitter passa el mateix. No podràs habilitar una funció que automàticament posi en pausa les notificacions unes hores concretes. Si vols desconnectar totalment de les interaccions de Twitter quan hagis acabat de la feina, hauràs de recordar repetir el procés cada dia.

Pausar les notificacions al mòbil

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!