Una vegada més us portem les funcions noves més destacades que s’han inclòs darrerament a la plataforma de treball col·laboratiu i docència de referència de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Whiteboard

En primer lloc ressaltem la novetat que integra Whiteboard a Teams, que traduït al català vol dir “pissarra”. Aquesta aplicació permet reproduir a la pantalla accions similars a les que faríem en una pissarra convencional en una reunió o classe presencial. Permet escriure sobre un espai en blanc, afegir notes amb text, jerarquitzar ítems en llistes, dibuixar… La funció s’activa dins un canal d’equip i es pot treballar de manera col·laborativa i al mateix temps amb la resta d’integrants del canal o si es prefereix, tan sols podrà ser editable pel propietari del canal. Es pot exportar el resultat a un arxiu «.png ». Els usuaris del sistema operatiu Microsoft tenen disponible una versió d’escriptori de Whiteboard amb funcions adicionals.

La DTIC va incloure en la seva llista de maquinari informàtic recomanat un ordinador convertible en tauleta que potencia l’ús d’aquesta tipologia d’eines per a la docència en línia.

Ara l’alumnat pot veure les classes/reunions programades

Quan l’alumnat tingui una classe programada, no caldrà que revisi a la safata del correu-e per veure l’hora i entrar-hi . Ara, els usuaris de la versió gratuïta de Teams, amb la versió d’escriptori de Teams, disposen d’una agenda personalitzada on apareixen les classes que s’han programat. Des d’allà, es pot accedir a la sala fàcilment.

Agenda amb el llistat de classes i reunions programades

Aplicacions d’aprovació

Ara Teams integra una aplicació per aprovar continguts en què podran votar els/les membres d’un equip. És útil quan s’ha de prendre una decisió en equip de manera ràpida, com ara bé, aprovar o refusar la redacció d’un document. Es poden crear des del centre d’aprovacions o directament des d’un xat. Podreu veure els resultats de la votació en temps real. Trobareu aquesta eina a la barra esquerra de funcions de Teams.

Més aparences pel mode conferència

Si esteu a classes o reunions amb molts/es assistents, ja sabeu que podeu seleccionar la vista de mode conferència per veure a tothom que hi ha a la trucada a la vegada. Ara han incorporat noves escenes per fer una mica més divertides les trobades en línia. Doneu-les-hi un cop d’ull!

I recordeu que podeu conèixer totes les actualitzacions de primera mà des de la interfície del Teams. Només heu de fer clic a “Ajuda”, a la cantonada inferior esquerra i després a “Novetats”.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!