Si acabes d’arribar a l’Autònoma, cal que et familiaritzis amb les eines que utilitzaràs en el teu dia a dia per tal de treure’n el màxim profit. Si ja fa uns quants anys que hi ets, aquesta és la teva oportunitat per descobrir alguna cosa nova. Recorda que necessitaràs el teu NIU i contrasenya per accedir a tots els tràmits.

Campus Virtual (CV) : Serà el teu portal de referència durant el curs. Està basat en Moodle i et permetrà estar al dia de les assignatures en què t’hagis matriculat. Pots accedir-hi a través d’un navegador o bé amb l’app Moodle Mobile a través del telèfon mòbil i tauleta, disponible tant per Android com per iOS.

Wifi : Al llarg i ample de la UAB podreu accedir a la xarxa d’Eduroam. Abans però, l’haureu de configurar. Un cop fet això, podreu utilitzar aquesta xarxa wifi, no només a l’Autònoma, sinó que també està disponible a la majoria de les universitats europees.

Correu electrònic institucional : Com a estudiant de l’Autònoma tens un correu-e nom.cognom@autonoma.cat. A través d’aquest compte reps totes les comunicacions institucionals i informació relacionada amb la Universitat. Per tal de no perdre’t cap comunicació amb el professorat, et recomanem que el vinculis al teu compte personal.

Canvi de contrasenyes : No pateixis, si se t’oblida alguna contrasenya la UAB disposa d’un servei de canvi i recuperació de contrasenyes fàcil, àgil i segur.

Secretaria Virtual : Tens a la teva disposició l’oficina virtual, que et permet fer tràmits i consultes en línia. Podreu consultar la vostra matrícula, beques, expedient acadèmic o fer l’automatrícula, entre d’altres. També trobareu un catàleg amb tots els procediments que es poden fer a la Seu Electrònica. Aquest any guanya importància el servei de Cita Prèvia per si tens qualsevol dubte.

e-Biblioteques :  Posen al vostre abast el servei de consulta de catàlegs de llibres disponibles i la biblioteca digital. També disposa del DDD (Dipòsit Digital de Documents), una eina que recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i administrativa de la universitat.

UAB Academic Mobile  Aquesta app et permet consultar a través del teu dispositiu mòbil o tauleta les qualificacions i fer les enquestes disponibles de les teves assignatures al final del semestre. Té un servei de notificacions que t’avisarà quan hi hagi actualitzacions en les qualificacions. Està disponible tant per a Android com per iOS.

Autoservei d’impressió : A tots els centres hi ha màquines on podràs imprimir des dels teus dispositius (llapis de memòria, ordinador, tauleta, telèfon mòbil). Funciona amb un saldo que pots recarregar a traves de PayPal amb una targeta de dèbit o crèdit o al servei de reprografia de la Plaça Cívica. Consulta tota la informació sobre aquest servei fent clic en aquest enllaç.

Entorns virtuals : Aquest curs es posa en funcionament un servei de virtualització d’aplicacions (Cloudpaging). Permet disposar d’aplicacions sense haver d’instal·lar-les físicament al dispositiu. Et deixem un article amb el qual podràs començar a fer els primers passos.

Aules informatitzades : Al llarg del campus hi trobaràs un seguit d’aules amb ordinadors de lliure disposició on hi podràs anar a fer feina de forma autònoma. Aquests ordinadors tenen instal·lades les aplicacions que s’utilitzen a les classes. Dirigeix-te al punt d’informació de la teva facultat i consulta’n els horaris i la ubicació.

Programari Microsoft : Com a membre de la comunitat UAB, tens una subscripció gratuïta al programari Microsoft Office 365 ProPlus, que inclou les últimes versions de Word, Excel, PowerPoint, OneNote Skype. Per instal·lar-ho t’hauràs d’identificar amb el teu NIU@uab.cat i contrasenya associada. Podeu instal·lar-ho en fins a cinc ordinadors i cinc telèfons mòbils o tauletes.

Segueix-nos a les xarxes socials per estar a l’aguait de tots els temes relacionats amb les TIC i la Universitat!