Des de la DTIC t’oferim diversos serveis per a estudiants, entre els quals l’accés a aplicacions de docència i diverses eines que podràs utilitzar durant el teu dia a dia acadèmic quan formis part de la comunitat de la UAB. En aquest article t’expliquem tots els serveis de què disposes com a estudiant de l’Autònoma.

App de la UAB  Aquesta app et permet entrar directament al Campus Virtual a través del teu mòbil o tauleta, fer ús del servei de biblioteques, consultar les qualificacions i les preguntes més freqüents i fer les enquestes disponibles de les teves assignatures al final del semestre. Està disponible tant per a Android com per a iOS.

Campus Virtual (CV) : Serà el teu portal de referència durant el curs. Està basat en Moodle i et permet estar al dia de les assignatures en què t’hagis matriculat. Pots accedir-hi a través d’un navegador o bé amb l’app de la UAB.

Wifi : En tot el campus de la UAB pots accedir a la xarxa eduroam. Abans però, l’has de configurar. Un cop fet pots utilitzar aquesta xarxa wifi, no només a l’Autònoma, sinó també a la majoria d’universitats europees. Per saber més dels beneficis de la xarxa eduroam, consulta el nostre article.

Correu electrònic institucional : Com a estudiant de l’Autònoma tens un compte de correu-e nom.cognom@autonoma.cat. A través d’aquest compte reps totes les comunicacions institucionals i informació relacionada amb la Universitat. És important que no confonguis el teu usuari (nom.cognom@autonoma.cat) amb el teu identificador (NIU@uab.cat). Per tal de no perdre’t cap comunicació amb el professorat o amb la institució, en cas què facis servir prioritàriament un correu particular et recomanem que activis l’opció de re-enviar-hi automàticament els missatges del compte de la UAB.

Programari de Microsoft : Com a membre de la comunitat de la UAB, tens una subscripció gratuïta al programari Microsoft 365 , que inclou les últimes versions de Word, Excel, PowerPoint, OneNote Teams, entre d’altres. Per instal·lar-lo t’has d’identificar amb el NIU@uab.cat i la contrasenya associada. Pots instal·lar-lo en cinc ordinadors i cinc telèfons mòbils o tauletes com a màxim.

Canvi de contrasenya : Si t’has oblidat d’alguna contrasenya, no pateixis! La UAB disposa d’un servei de canvi i recuperació de contrasenyes fàcil, àgil i segur.

Secretaria virtual : Tens a la teva disposició una oficina virtual, que et permet fer tràmits i consultes en línia sobre la teva matrícula, beques o expedient acadèmic. També hi trobaràs un catàleg amb tots els procediments que es poden fer a la Seu electrònica, com ara el servei de Cita Prèvia per si tens qualsevol dubte.

e-Biblioteques :  Aquest servei et permet consultar els catàlegs de llibres disponibles i la biblioteca digital. També dona accés al DDD (Dipòsit Digital de Documents), una eina que recopila, gestionadifon i preserva la producció científica, docent i administrativa de la Universitat.

Autoservei d’impressió : A tots els centres hi ha màquines en les quals pots imprimir des dels teus dispositius (llapis de memòria, ordinador, tauleta, mòbil) seguint els passos següents . Funciona amb un saldo que pots recarregar a través de PayPal amb una targeta de dèbit o crèdit o al servei de reprografia de la plaça Cívica. Consulta tota la informació sobre aquest servei fent clic en aquest enllaç.

Entorns virtuals : Tens a disposició un servei de virtualització d’aplicacions (Cloudpaging) que et permet disposar d’aplicacions sense haver d’instal·lar-les físicament al dispositiu. Amb aquest article podràs aprendre els primers passos per fer-ho.

Aules informatitzades : Al campus trobaràs un seguit d’aules amb ordinadors de lliure disposició en què podràs anar a fer feina de manera autònoma. Aquests ordinadors tenen instal·lades les aplicacions que s’utilitzen a les classes. Dirigeix-te al punt d’informació de la teva facultat o escola i consulta’n els horaris i la ubicació.

Subscriviu-vos al blog  canaltic.uab.cat  per rebre totes les actualitzacions i seguiu-nos a X,  @tic_uab, i a Instagram,  @tic_uab!