Comunicat de la UAB del 14/10/21

Davant de l’atac informàtic patit a la Universitat Autònoma de Barcelona el dia 11 d’octubre, que ja ha estat denunciat a les autoritats competents, volem expressar el nostre agraïment a tot el personal que està treballant per recuperar la normalitat dels serveis. També volem agrair a tota la comunitat universitària la seva capacitat d’adaptació i el compromís que estan mostrant aquests dies.

Els nostres serveis informàtics continuen treballant conjuntament amb l’Agència Catalana de Ciberseguretat i amb una empresa especialitzada per detectar el grau d’afectació. Prèviament cal recuperar les dades, aïllar-les i analitzar-les. Els serveis corporatius, atès l’alt grau de dependència entre si, s’aniran recuperant de manera progressiva.

Mentrestant es proposaran solucions tecnològiques alternatives que donin una resposta ràpida a les diferents problemàtiques sorgides arran de l’atac informàtic, atès que encara no es pot determinar el temps de recuperació total.

Els serveis informàtics estan desenvolupant una eina de triatge específica per als ordinadors personals que estarà operativa demà divendres. El mecanisme d’execució d’aquesta eina encara no s’ha determinat. Per motius de seguretat, fins que no s’hagi passat aquesta eina de triatge, els ordinadors propietat de la UAB no s’han de connectar a cap xarxa, ni corporativa ni personal.

Dilluns vinent s’haurà habilitat una xarxa wifi al campus, independent i provisional, que només donarà accés a Internet, a la qual es podrà connectar tota la comunitat universitària, llevat dels equips que no hagin superat el triatge.