Comunicat de la UAB del 20/10/21

La Universitat Autònoma de Barcelona reitera l’agraïment a tota la comunitat universitària per la seva capacitat d’adaptació, el seu compromís i la complicitat demostrada davant la difícil situació que estem travessant. Estem convençuts que sortirem reforçats d’aquesta situació demostrant la gran capacitat de reacció i fortalesa de la nostra institució.

Es continua treballant en la detecció d’equips afectats amb l’eina de triatge, prioritzant els ordinadors portàtils. Un cop revisats aquests equips, s’iniciarà el procés de revisió dels ordinadors de sobretaula.

Una vegada finalitzat el procés de triatge de tots els ordinadors UAB es procedirà a la reinstal·lació del sistema operatiu Windows 10 en tots els equips. Els diferents col·lectius anireu rebent instruccions per seguir un ordre de priorització establert des dels centres per tal de procedir a la reinstal·lació del programari en els propers dies. Si teniu documents desats al disc dur, els hauríeu de desar al núvol o en unitats d’emmagatzematge externs.

Estem començant a desplegar l’accés a la xarxa per cable. Això permetrà que aquells equips que hagin passat positivament el triatge s’hi puguin connectar.

Les aules d’informàtica podran donar servei sense connexió a cap xarxa.

El 2 de novembre està previst que es pugui connectar amb normalitat a l’entorn col·laboratiu de Microsoft (One Drive, Outlook i Teams), però encara es trigarà setmanes en habilitar la resta de serveis corporatius.

Es recomana que, una vegada estigui operatiu, es faci servir Teams com a eina corporativa alternativa al Campus Virtual.

S’han detectat zones d’ombra a la xarxa WIFI provisional del campus que s’estan reparant amb la màxima celeritat possible.

Per tornar a la plena normalitat en el període més curt possible hem de treballar per garantir que tots els procediments es fan amb seguretat per mitigar els danys i accelerar el procés de recuperació.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT PER REBRE TOTES LES ACTUALITZACIONS I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB !